Tiistaina oli viimeinen pentukurssi kerta. Tämä oli siis Pussikoirien ja Anun vetämä kurssi jota käytiin 6 viikkoa. Viimeisellä kerralla vettä satoi kuin saavista kaatamalla ja kenttä lainehti todella mukavasti. Kas kummaa kun penturyhmälaisistä ainoastaan kolme saapui paikalle... Otettiin pieni temppurata jossa tuli mennä putki sekä tolpilla tehdä määrätty tehtävä (istu ja vierelle) lopuksi luoksetulo. Olin niin tyytyväinen kun Fyra ei suuremmin reagoinut sateeseen. Teki kaiken eikä yhtään ällöttänyt vaikka istui kuralammikossa. Tätä samaa ei olisi Bella tai Duo tehnyt. Lucas nyt istuu aina lammikoissa ja kahlailee niissä. Lopuksi pennut saivat leikkiä kentällä keskenään, mutta taisi vesisade rauhoittaa sen verran pikkuisia etteivät kamalasti leikkineet vaain hengailivat kentällä. Kiitos Anulle kivasta kurssista!.

Olen nyt parina aamuna ennen töitä tehnyt Fyran kanssa tunnari, ruutua ja ohjatun suuntia. Ihan hyvältä näyttää. Ruudussa olen muutaman kerran vienyt palkan (damin) etukäteen pihalle ja sen jälkeen hakenut pennun. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Samaa olen tehnyt myös isoille tytöille. Ollaan yritetty myöskin hieman treenata näyttelyä. Hitsiläinen se ensimmäinen pentunäyttely lähestyy ja hyvä kun Fyra jaksaa edes sekunnun murto-osan seistä paikallaan...

Tytötkin ovat näillä näkymin menossa sunnuntaina Tampereelle kisaamaan. Mikäli minä toivun flunssasta ja laivareissusta. Sikäli typerää taas mennä kisoihin kun koirat eivät ole yli 3 viikkoon ottaneet esteitä ja viimeisen 6 viikon aikana ainoastaan kerran. Jepsjeps...