Maanantaina treenailtiin muutaman viikon tauon jälkeen agilityä. Ratana toimi muutamia viikkoja sitten Jaakon kurssilla olllut rata. Mulla oli taas keskittymis ongelmia ja vakavia sellaisia. En saanut Duon kanssa rataa suoritettua ollenkaan ja me sentään ollaan se joskus menty!. Siis ihan hirveetä menoa ja Duo kuumi taas niin että ei enää irronnut minnekkään vaan räksytti ja pyöri Huuto Surkea minä... Bella sen sijaan teki heti puhtaan nollan, kaskummaa... Fyra pääsi tekemään pieni juttuja lopuksi mm. puomin alastuloa ja muutamien esteiden rataa. Manki oli taas niin iloinen oma itsensä. Tällähetkellä se on yhtä kuuliainen kuin Bella, mutta vauhtia on enemmän. Mikään sähikäinen se ei ole vaan sitä todella helppo opettaa. Toisaalta hyvä sillä Duo oli jo pennusta asti niin kuumana agiin, että puri kädet ja jalat selviksi.

Tiistaina aloitettiin Fyran kanssa piskipalvelun esikoulu. Ajattelin vielä tuon kurssin käydä jotta saadaan tarpeeksi häiriötä. Ensimmäisellä kerralla treenattiin tuttuja asioita kuten paikkalla oloa, sivulletuloa, seuraamista, koirien ohitusta nätisti sekä luoksetuloa kujana. Fyra oli lähes tulkoon mallioppilas Kieli ulkona

Olen nyt yrittänyt säännöllisesti treenata Gerardin oppeja ja pikku hiljaa alkaa tuntumaan että Fyra alkaa tajuamaan käsimerkin. Olen tätä merkkiä käyttänyt myös lenkillä silloin kun mielestäni sen käytös ja vapaana seisonta on hyvää. Pöydällekkin olen pyrkinyt nostamaan Fyraa ainakin kahdesti päivässä, toivottavasti tämä innostus jatkuu pidempäänkin... Silmänisku