Torstaina hurautettiin Iiriksen & Nemon kanssa Turkuun Lentsun oppeja kuuntelemaan. Tämä oli jo toisiksi viimeinen kerta, kauhean nopeasti menee aika Tällä kertaa vuorossa oli tunnari. Sitä ei olla tehty kauhean ahkerasti lähiaikoina. Pitäisi varmaan kirjoittaa lista asioista mitä pitää treenata kun aina osa unohtuu... Tunnari tikku käytiin piilottamassa 10 metrin päähän, revittiin nurmikkoa niin paljon ettei siitä näkynyt mitään. Palansin koiran luokse kilpailunomaisesti eli selkä tikkuun päin ja Lentsun käskystä käännyin ja käskin Fyran tikulle. Fyra haki tosi hyvin tikun ja sillä on kuulma hyvä nenänkäyttö. Nyt se ei edes lähtenyt rallittelemaan tikun kanssa vaan toi sen mulle suoraan jalkoihin. Olin tyytyväinen

Toisena treenattiin tikun nosta maasta. Fyra perusasentoon ja tikku tiputettiin sen jalkoihin. Odotettiin että koira itse hokaisi nostaa sen ylös. Luuline ettei Fyra tajua tätä juttua ollenkaan, mutta hitsit!. Se nosti sen heti ylös. Namilla palkkaus nenään ja sen avulla päätä saadaan myös pystynpään ja kestoa voidaan vaihdella. Taukojen aikana me treenailtiin viime kerralla oltuja asioita (oltiin poissa mun työjuttujen takia). Peruuteltiin perusasennosta taakse sekä niin että vasen olkapää edellä jolloin koira pystyi kokoajan vierellä (haki paikkaa) lisäksi otettiin vierelle menoa edestä poikittain (koira peruutti).  Fyralla on kyllä hyvällä mallilla takapäänkäyttö se selvästi hahmottaa sen tosi hyvin Metskuakin kokeiltiin, mutta se oli aikamoista räpellystä. Fyra olisi halunnut noutaa mutta ei ottanut sitä suuhunsa. Nyt laitetaan omaan metskuun teipit ja vähennetään sitten niitä pikku hiljaa pois (metelli pilkottaisi teppien välistä)

Lopuksi otettiin vielä paikallamakuu. Tässä tapahtui sitten pieni takapakki. Fyra on pysynyt tosi hyvin paikalla nyt koko kevään, mutta nyt viereinen koira nousi ylös ja liikkeelle niin samantein Fyra nousi istumaan mutta pysyi koko ajan samassa paikkaa. Häiriötä tulisi nyt sitten treenata seuraavaksi. Sitä saisi ihan kauppojen pihalta sekä ihan aksatreeneistäkin. Täytyy vaan ottaa ohjelmistoon mukaan.

Tokoilujen jälkeen käytiin puistokävelyllä ja kotimatkalla vielä jätskillä vakkaripaikassa Eläimiäkään ei nähty nyt niin paljoa kuin maanantaina, hyvä niin... Kiitos Iirikselle seurasta!

Tänään perjantaina mulla oli viimeinen työpäivä ja nyt olen seuraavat 4 viikkoa lomalla. Eka pitkä loma Olen niin täpinöissäni enkä meinaa millään ymmärtää ettei mun tarvi mennä maanantaina töihin... Kauheasti on vain kaikkea ohjelmaa mitä pitäisi tehdä, töissä nauroivatkin mun lomasuunnitelmia. Illalla käytiin Fyran kanssa pitkästä aikaan näyttelykoulutuksessa Piskipalvelulla. En edes muista koska olen siellä ollut viimeksi? viime vuonna?. Tämäkin viiden kerran kurssi ollaan aloitettu joskus viime kesänä?. Paikalla oli meidän lisäksi yksi mäyris. Otettiin reilusti liikkumista ja koplausta. Fyra oli taas niin täpinöissään. Olen nyt lopuksi antanut sille aina leluhiiren palkaksi, mutta siinä on vain se ongelma että nyt jatkettiin yksilön jälkeen vielä heti porukassa liikkumista. Fyra ei voinut keskittyä kun se hiiri oli mun taskussa Normaalissa lehässä ei onneksi ole tätä ongelmaa ja voin katsoa myös sen palkkaus ajankohdan paremmin. Pääasia on että Fyralla on hauskaa!