Keskiviikkona tehtiin ratatreenit. Käytiin ennen treenejä lenkillä Iiriksen ja Nemon kanssa Paavolan metikössä. Meidän osalta lenkki jäi hieman vajaaksi Oltiin kävelty joku kymmenen minuuttia kun jalkojen juurelta polun vierestä löytyi maamehiläisten pesä. Tytöt ja Nemo menivät niin nopeasti loikalla yli ettei ne sitä varmaan edes huomanneet. Lucas sen sijaan... Pieni miäs käveli suoraan pesään Hetken aikaa kuului kiljuntaa ja vinguntaa. Minä nappasin pojan kainalooni ja yritin irroittaa osan mehiläisistä turkista pois. Niin ettei ne pistäisi mua eikä Lucasta. Sen jälkeen poika sain pikakyydin autolle. Onneksi mulla on aina kyypakkaus autossa ja heitin Lucaksen nassuun pari tablettia. Ensin yritin makkaran kanssa, mutta se ei huolinut nameja ollenkaan. Sitten tungin ne sen suuhun väkisin. Poika oli ihan allapäin ja kipeänoloinen. Vein sitten Lucaksen Tolpalle tarkkailuun. Kornia oli se että olin juuri Iirikselle puhunut kuinka kyypakkaukset ja kaikki vastaavat ovat tukkuliikkeestä loppu...

Oli kyllä aika vaikeata mennä takaisin treeneihin ja koota ajatukset, mutta pienen miähen oli hyvä olla äidin hoidossa. Radaksi olin valkannut Anne Huittisen 2-luokan radan joka oli ollut huhtikuussa Janakkalassa. Meitä treenaajia oli mukavasti paikalla tällä kertaa. Kyseessä oli kenraali harjoitukset ennen ensi viikon Pukon omia kisoja joihin Anne tulee tuomariksi. Meillä oli käytössä myös suurimmaksi osaksi kisaesteet eli ne pyhäesteet jotka me otetaan ulos vain silloin kun seuralla on omat kisat.

Minä menin radan kaikilla tytöillä. Ensin otin kilpailun omaisesti ja toisella kertaa otin sitten treenin kannalta (palkkasin kontakteja). Bella ja Duo meni ekalla kerralla mini-korkeuksilla koska medejä ei ollut mun koirien lisäksi kuin kaksi. Toisella kerralla Bella meni vain mineillä ja muut medeillä. Sain sentään hieman huilata ja keskittyä koirien suorituksiin.

Bella teki molemmilta radoilta puhtaan nollaradan, mummo oli oikein pätevä otus Fyralla onnistui tosi hyvin ensimmäinen rata, se teki sen nollana läpi. Tosin mulla oli kiire 5. hypyllä kun se meinasi tunkea itsensä aalle. Toinenkin rata meni hyvin, keinu onnistui molemmilla kerroilla hyvin. Nyt se oli ekaa kertaa kunnolla radalla ja se mentiin vielä ensimmäisenä kontaktiesteenä. Hyvin se näyttää esteet erottavan, mun pitäisi vaan luottaa siihen...

Duo sitten teki ekalla kerralla virheen keppien aloituksessa. Se juoksi suoraan keppien ohi?. En tiedä johtuiko siitä että kepit oli erilaiset ja vaaleankeltaiset?. Vai näytinkö sitten liian huonosti?. Toisella radalla se sitten jätti ne kesken ja karkasi seuraavalle esteelle. Ulla oli tarkka kun sanoi, että mun käsi oli noussut kesken keppien ja sitten laskenut alas nopeasti. Duo oli lopettanut sen takia kepit kesken. Mun pitää kyllä olla tarkka tuon käden kanssa. Joko pidän sen koko ajan ylhäällä tai sitten en nosta ollenkaan. Mitään heiluri liikettä ei saisi tulla.

Treenien jälkeen kävelin vielä Paavolassa lenkin ja suuntasin sen jälkeen porukoille. Siellä vastassa oli huomattavasti pirteämpi Lucas. Oli kuulma tunnin kuluttua oksennellut, mutta muuten oli pirteä. Onneksi Tolppa oli antanut sille vielä hieman metacamia lisäksi.  Lucas pääsikin sitten vielä iltalenkille ja omaan kotiin koska se  vaikutti niin pirteältä ja iloiselta. Kaikin puolin alkusöhlinkien jälkeen tosi hyvä treenit. Kiitos kaikille jotka oli mukana