Aamupäivällä lähdettiin tyttöjen kanssa Lohjalle aksakisoihin. Enpä ole tuolla koskaan vielä kisannut. Lähdettiin kyllä hyvissä ajoin kisoihin, mutta kiire meinas siltikin tulla. Olin kyllä hyvin tutustunt ajo-ohjeisiin, mutta opasteet paikan päällä oli niin surkeat että ajoin pari kertaa harhaan. Mulla oli pieni hiki päällä kun yritin löytää kisapaikkaa. Loistava päivän alku Kun lopulta paikan löysin niin aikataulut oli yli puoli tuntia edellä. Nopeasti kävellyttämään koiria ja tutkimaan rataa. No siinä odoteltua menin sitten kysymään alkaako rataantutustuminen milloin kun rimatkin oli alhaalla. No se aloitettiin vasta aikataulujen mukaisesti, joten koirat ulos uudelleen autosta ja lisää kävelyä.

Ekalla radalla tuomarina oli Heidi Viitaniemi. Hyppäri ei ollut vaikea, tosi mukava. Mutta kun ei saa hommaa toimimaan niin ei saa. Duo meni taas kahden esteen ohitse, en tajua mitä mä tein taas?. Se on tehnyt tota samaa 2-luokassa. Lopulta lähdin radalta pois kun homma ei pysynyt ollenkaan kasassa. Bellan kanssa rata oli tosi hyvä loppumetreille asti. Oli vauhtia ja Bella teki hyvin töitä. Neljänneksi vikalta esteeltä: putkelta tuli kielto ja sen jälkeen mun pakka hajosi ja otin vielä kiellon kepeiltäkin. Tulos vaihtui hyllyksi kun vika hyppy jäi suorittamatta.

Tokalla radalla oli tuomarina Anne Savioja. Tosi kiva rata, hyvin Annemainen  Duo oli taas ihan liian kuuma Se roikkui mun hihassa, mutta jäi odottamaan paikallensa. Alku meni ihan kivasti. Aalta se karkasi ennen mun lupaa. Sen jälkeen mun korttipakka hajosi, Duo lopetti kepit kesken jotka korjasin. Sen jälkeen otin keinun kunnolla. Keinulta se sinkosi muurin kautta väärälle hypylle. Irtosi ihan järkyttävästi Puomin alastulon kautta mentiin maaliin ja se onnistui pienellä painostuksella. Bella oli tosi hyvässä vireessä. Se oli pitkästä aikaan tosi kiihkeä ja innokas. Silmät vaan pyöri päässä. Odotin innolla sen kanssa menoa, mutta ei päästy 2. estettä pidemmälle kun se karkasi tosi törkeästi lähdöstä ja hyppäsi  hypyn väärin. Radan jälkeen sillä oli ihan hirmuinen kakkahätä. Mummon masu oli ihan sekaisn Voi toista. Kotimatkalla se oli vielä oksentanut takaluukkuun. Ilalla sen olo oli kuitenkin jo ihan normaali.

En kyllä taas hetkeen muista koska olisi ollut noin mollivoittoiset kisat?. Mulla oli niin löysä olo, en saanut itsestäni mitään irti. Oma vireystila ja koirien vireystila ei oikein kohdannut. Odotan niin innolla kun hieman yli viikon päästä pääsen taas Jaakon koulutuksiin valvovan silmän alle. Tämä ilman kouluttajaa treenaaminen on aika syvältä... Harvemmin sitä itse näkee omat virheensä?. Nokka kohti taas uusia kisoja, hitto vieköön!.