Maanantai meni koirien osalta levossa, tein taas kahdessa erässä ravilenkit ja hieman tuli treenattua takapihalla keppejä. Muuten otukset saivat ihan vain olla. Sopivasti itselläkin oli vielä iltavuoro niin oli jo pimeää kun pääsin töistä. Tiistaina mentiin aksatreeneihin. Käytiin Johannan ja poikien kanssa lämmittelylenkillä Paavolan metikössä. Hieman harmitti kun edellinen ryhmä ei ollutkaan paikalla olisi voinut aloittaa treenit aikaisemmin. Kun treenit alkaa puoli seiska niin ei ehdi edes tuntia treenaamaan ennen hämärää. Eipä me kauaa mietitty rataa vaan väsättiin jotain nopeasi kentälle hyödyntäen paikalla olevia puomia ja aata. Tuli ainakin treenattua irtoamista jota tulee tehtyä varsinkin namikupilla tosi harvoin isojen tyttöjen kanssa.

Tehtiin Johannan kanssa myös pieni testi. Fyra meni mun koirista vikana. Johanna laittoi hupun päähänsä ja juoksi tosi epäilyttävästi häiritsemään aan alastulolle. Joo-o mua alkoi kyllä naurattamaan ihan sikana koska Fyran ilme oli aikas huvittunut. Se alkoi ihan hulluna heiluttamaan alastulolla häntäänsä ja taisi se jopa irvistellä (lue:hymyillä). Kaippa se ajatteli mitä ihmettä noi hullut akat nyt on keksinyt Kaikkea pitää kokeilla. No jospa tämä mörkö on nyt sitten siivutettu sillä toisella kertaa Fyra teki nopeimman aan alastulon ikinä. Se oli super, kaippa se vauhti sinne tulee sitten ajan kanssa. Mummo koiran treenistä pitää mainita iso juttu. Harjoteltiin viime viikolla sitä pysymistä Johannan takapihalla, jumaliste nyt mummo pysyi paikalla! Se siis istui ihan rauhassa kahden hypyn takana eikä yhtään tärissyt, olin ihan ihmeissäni. Häiriötäkin oli sillä treenikamut soi nurkassa lähellä hyppyä Fyran luokkanousu omenapiirakkaa. Olin ihan ihmeissäni ja tämä vielä toistui toisenkin kerran. Ihan huippua jos sen pystyisi jättämään kisoissa edes yhden hypyn taakse ilman paineistumista Duo sensijaan kävi taas niin kuumana, mutta kyllä sen saa kulkemaan kunhan vaan itse on älyttömän rauhallinen. Lopuksi vielä kävely Johannan kanssa Pilvemmällä. Kiitos treeneistä!.

Keskiviikkona olin myöhempään töissä ja sen jälkeen oli vielä työpaikka koulutusta. Onneksi pääsin sen verran ajoissa, että ehdittiin vielä Johannan ja poikien kanssa valoisan/hämärän aikaan Hunnarille lenkille. Pieni miäskin pääsi pitkän tauon jälkeen mukaan lenkille. Sitä menoa olikin sitten taas hetken aikaa Fyra on aavostuksen valeraskaana joten se ei ihan hirmuisesti tällä hetkellä juokse Jackyn kanssa. Kyllä se siitä taas parissa viikossa toipuu. Duo on aika hauska Jackyn kanssa. Sillä on hieman omalaatuinen leikki ja se on selvästi tosi huomionkipeä. Hakee Jackyltä huomiota ja lähtee sitten juoksemaan tai kantaa mun tumppuja mitä se ei normaalisti tee. On noi koiruudet vaan aika hauskoja otuksia.

Tosrtaina lähdettiin heti mun töiden jälkeen puoli seiskan jälkeen  tyttöjen kanssa Turkuun Hitti-areenalle. Mulla oli hieman kiire treeneihin, mutta ehdin loppujen lopuksi hyvin. Sain vielä käveltyäkin kohtalaisesti tai kävely oli kyllä juoksua. Jaakolla oli taas tosi tiukka kuri ja se laittoi meitit koville. Rata oli tuttuuntapaan haastava, mutta selvittävissä. Taidettiin päästä jonnekkin 15 esteen tuntumalle?. Duo kävi taas tuolla tosi kuumana. Jaakon mukaan Duo kuumi sen takia koska se tietää että siellä sitä ohjataan kunnolla En tajua miten se tuollain taas kuumii. Mulle tuli taas niin hyviä ahaa-elämyksiä. Sain paljon selvyyttä siihen miksi meille tulee Duon kanssa niitä kieltoja. Suurin syy on mussa kun juoksen esteille kiinni ja mun katse koirasta katoaa. Mun pitää katsoa sitä koiraa ennen estettä. Onko tämä nyt sitten jäänyt multa kokonaan kun Fyraa ei tarvitse katsoa?. Oli kyllä niin hyvät neuvot, että kyllä me vielä joskus onnistutaan. Fyran kanssa treenit onnistui ihan kivasti. Jaakko sai aikapaljon selvitettyä mun päätäni siitä ohessa. Fyran kanssa tein kuulma jonkun japanilaisen(?) siis mun piti tehdä whisky-käännös mutta tein kuulma japinilaisen ei sitten ole hajuakaan mitä minä sitten tein oikeasti Mussa on selvästi jotain piileviä kykyjä. Fyran kanssa pidetään edelleenkin hauskaa eikä oteta asioita niin vakavasti. Mummo oli koko matkan ajan turistina koska Tolppa pääsee helpommalla kun se on mun mukana eikä kusemassa mielenosoitukseksi sänkyjä/sohvia Treenien jälkeen mentiin vielä Anskun, Hepun ja Svingin kanssa kävelylle.  On niin kivaa kun ei tarvi yksin tallustella pimeässä vaan saa nauttia hyvästä seurasta. Siinä tulee samalla analysoitua päivän treenitkin. Meillä on kyllä niin huippukiva ryhmä. Kotona oltiin taas hieman yli 24 yöllä. Tunsin itseni kyllä lievästi sairaaksi, mutta mitäpä sitä ei tekisi rakkaan harrastuksen vuoksi...