Lauantai aamuna oli ihanaa nukkua pitkään ilman kelloa. Tosin tuntui siltä että olisin voinut nukkua pidempäänkin Puoli kymmeneltä mentiin Johannan portin taakse. Ajeltiin peräkanaa Elonkiertoon lenkkeilemään. Ilma oli hieman harmaa ja sumuinen. Lenkin aikana alkoi satamaan nenäliinan kokoisia lumihiutaleita tai mitä räntää se nyt sitten olikaan...

Koiria ei ilma haitannut vaan ne laittoi ihan oikeasti haisemaan Oli niin mukavaa nähdä kuinka kivaa niillä oli keskenään. Fyrakin on taas palannut juoksevana ja leikkisänä kakarana. Se on taas just niin ihana Valeraskaus on ilmeisesti nyt taakse jäänyttä elämää. Johannalla oli kamera mukana johon tarttui muutama kuvanen. Kiitos naapurikadulle!.

Kuvat ©  Johanna Kuusi

Muutama tunti huilittiin kotona kunnes lähdettiin tyttöjen kanssa agilitykilpailuihin Turkuun ATT:n järjestämiin kilpailuihin. Kyseessä oli megaisot karkelot sillä medien eka startti oli kuuden aikaan, kolmas puoli kasilta ja vika ysin jälkeen... Me lähdettiin reissuun hieman ennen puoli neljää.

Nämä oli ekat kisat jossa mulla oli kaikki kolme koiraa 3-luokassa. Koska mua jännitti ihan törkeästi Fyran eka startti "kuninkuusluokassa" tein niin että ilmoitin ainoastaan Fyran A-starttiin. Sitten Bellan & Duon molemmat B-ja C-kisaan.

Kaikilla kolmella radalla tuomarina hääri Seppo Savikko. Uusi tuomari tuttavuus mulle. Radat oli varsin mielenkiintoisia, paljon ansoja ja tiheitä estevälejä toisaalta pitkiä estevälejä. Kaikilta kolmelta radalta puuttui tyystin kepit koska tuomari oli unohtanut ne...

Fyran ensimmäiseen startiin 3-luokassa tutustuin hyvin. Tämä oli Mankin kisauran 8. kilpailu. Hain koiran autosta ja se kuumisi Siis olen toivonut kierroksia ja kuumenemista, mutta en ihan odottanut että autossa on vastassa huutava ja räyhäävä koira... Se roikkui jo hihnassa kun vein sen sisällehalliin ja radan jälkeen se tappoi varmaan 5 minuuttia kettua... Mua jännitti niin paljon että kun tuomari antoi pillistä lähtöluvan, unohdin radan Siinä sitten pälyilin ja tutkin numeroita. Toivoin kovin että alitajunta muistaisi radan... Fyra liikkui tosi kivasti ja meni muutenkin ihan mallikkaasti. Yksi virhe tuli ihan tyhmässä paikkaa. Yksi u-putki ja sen takana toinen lievempi u-putki. Ekan putken oikeaan päähän ja sieltä toisen putken oikeaan päähän. Otin Fyran hyvin putkelta vastaan ja lähetin putkeen (käsky on läpi...) ja menin ottamaan vastaan putken vasemmasta päästä. Ihmettelin kun se oli mun jaloissa, silloin tajusin ettei se ollut edes mennyt sinne. Sitten tuli pieni lamaannus kunnes tajusin että mun pitää jatkaa rataa loppuun asti koska kyseessä on Fyra. Fyra joka ei ole vielä kauheasti kisannut. Tulokseksi 5 ja +2,39 kaiken dementian jälkeen. Virheen jälkeen saatiin tehtyä muuten hyvä loppurata. Keinu oli tosi hyvä ja pidin hetken alastulolla. Ensimmäinen kisa on nyt takana ja mun ei tarvi enään jännittää...

Bellan ja Duon kanssa mua ei sitten jännittänyt enään yhtään. Olin varmaan laittanut kaikki energiani Fyran ekaan rataan Mummo oli koko illan ihan super!. Se kuumisi ja oli tosi innoissaan kun pääsi liitämään hallille. Varmaan johtu ihan siitä että on paljon ollut autossa Hitti-areenalla kun Duo ja Fyra on treenannut. Mummo kaahasi hieman ekalla B-radalla. Se meinasi tehdä hyllyn heti alussa kun keinun jälkeen se yritti mennä edessä olevaan putkeen ja sieltä aalle kunnes sain sen aan alla olevaan putkeen... Muuten rata oli tosi kiva ja kontaktit toimi. Mummo sai nollan (katselin vielä tulostaulua puomin alastulolla...) ja sijoittui luokassa jaetulle 2. sijalle luokassa 44. koiraa. Mummo Duon B-rata kohahti heti 8. hypylle. Meni kyllä oikein, mutta rima tipahti ja samalla mun ohjaus hajosi. Mun pitäisi yrittää jatkaa loppuun asti, eikä heti luovuttaa...

Vika rata oli ysin jälkeen. Pieni väsymys alkoi iskemään, mutta hyvin me silti jaksettiin heilua. Mummo meni C-radan tosi kivasti ei mitään suurempia virheitä eikä se jäänyt palkintosijoista ihan hirveästi. Tulokseksi Mummolle nollla ja sij. 5./37. eli Bellalle tuplanolla! Duon kanssa oltiin pitkästä aikaan samalla radalla ja vielä yhdessä. Mua vaan harmitti kun mun kunto petti kesken radan ja ratkaisevalla hetkellä en antanut käskyä ja Duo pysähtyi ennen keinua Tästä kielto ja sen perään suoralta putkelta kosketus. Tulokseksi 10 sij. 15./37.

Jäähdyttelyn jälkeen kotimatkalle ja oltiin Forssassa hieman ennen 23.30. Hain viellä Lucaksen porukoilta hoidosta ja kävelin vielä iltalenkin. Hieman tunsin itseni hulluksi kun kävelin Tammelansuoralla kello 23.56... Kisat oli pitkästä aikaan tosi kiva kokemus. Olin tosi tyytyväinen kun mun pääni kesti kaikki 5 starttia eli se kuusi starttia samana päivänä (kaikille tytöille kaksi starttia) ei ole ihan mahdottumuus Aluksi kyllä ilmoitan vaan kaksi koiraa samaan luokkaan... On mulla kaikesta huolimatta päteviä tyttöjä. Yksi Supermummo, Extreme-Duudson ja Manki-oppikoululainen

TuplaMummo

Sunnuntai aamuna tallustelin Johanna pihalle kymmeneltä ja lähdettiin täydellä autolla (+Lotte ja Anja) kohti Espoota. Mentiin 4 tunnin radanlukutaito luennolle jonka piti Janita Leinonen. Paljon tuli asiaa, vanhan kertausta ja uutta asiaa. Tuntui että kolmen tunnin kuuntelun jälkeen mun pääni sanoi itsensä irti, mutta urheasti yritin kuunnella Tuntui kyllä siltä että jotain osaankin, mutta paljon on vielä opittavaa... Kiitos iltapäiväseurasta matkaseurueelle!.

Illalla käytiin vielä Anoppilassa syntymäpäivillä. Koirat juoksi tapansa mukaan jääkaapille odottamaan herkkuja ja kyllä sieltä taas makkaraa tuli Fyra kiipeili sylissä ja haki taas kauheasti huomiota. Loppuvaiheessa Manki haki jo mun kenkiä, en tiedä oliko se vinkki että nyt mennään kotiin vai pelkkää huomion hakemista?.