Niin se aika vierii Bella-mummo koira täytti maanantaina 11-vuotta Ei voisi uskoa, että Bella on jo NIIN vanha... Vielä nousee tassu ja mieli on pirteä. Koko ajan siitä tulee entistä söpömpi ja hassumpi. Mummo sai syntymäpäivänään laatulenkkeilyn yksinään ja uuden talvitakin. Ei mummokoiraa sitten viluta talvella. Bella ei ole ollut maailman helpoin koira, mutta se on ehdottomasti ollut paras opettajani. Toivottavasti kaikki elossa olevat sisarukset saivat maanantaina X-tra huomiota ja herkkuja  

Fyra käväisi maanantaina Dogitiimin tokokurssilla. Kaskummaa kun tokon kunniaksi alkoi satamaan vettä Eihän toko olisi mitään ilman vesisadetta. Fyra treenasi merkkiä joka on tosi hyvä, tekee hyvällä ilmeellä ja on selvästi kiva juttu. Anu keksi siihen sellaisen "leikin" minä siirryn sillä välin kun Fyralle on heitetty palkka kauemmas. Fyran pitää itse hakeutua aina merkin taakse, mentiin näin ympyrää. Fyra haki koko ajan merkkiä hyvin ja pidin koko ajan kriteerin samana. Toisena otettiin tunnaria. Fyra oli superpätevä!. Laitettiin tikku alle puolen metrin päähän vieraista ja piilotettiin se nurmikolla. Hieman nypin nurmea myös muualta. Fyra meni ensin haistelemaan "vieraat" sitten ruohotuppoa jota olin nyppinyt, sen jälkeen toi oman "ruotupon alta" piilosta. Mainio Manki Sillä on selvästi aivot, olin supertyytyväinen. Illalla tein vielä ravilenkit muutamassa erässä.

Keskiviikkona oli vuorossa Jaakon aksat Turussa. Mulla oli taas koko revohka mukana, mutta vain Fyra pääsi aksaamaan. Jaakolla oli taas vaihteeksi hyvin mielenkiintoinen rata. Fyra oli pätevä! Alku oli todella hankala sen oli keskiviikon kurssilaisista suorittanut ensi yrittämällä kolme koiraa ja Fyra voitiin lisätä siihen määrän!. Jessus, en olisi ikinä uskonut, että se osaa tuollaista alkua. Muutenkin Fyra oli mainio ja kävi hyvillä kierroksilla. Tosin Jaakon mukaan Fyra on liian kiltti, mulla oli kuulma omalaatuinen tapa ohjata koira 4 ensimmäistä estettä. Jaakko ei kuitenkaan laittanut sitä korjaukseen sillä mun koirat osaa lukea mua oikein. Meidän suurin ongelma oli tällä kertaa ansaputken ohitus. Puomin edessä oli todella lähellä putki (alle metri) sen ohi piti mennä ja mennä sen takana olevaan putkeen. Fyra meni ihan koomaan. Se vaan näki sen edessä olevan putken eikä siitä ohituksesta tullut yhtään mitään. Kyllä me se saatiin sitten lopulta onnistumaan kun aikamme tahkottiin. Tämä treenin alle!. Kotimatka sujui hyvin "matkaseurassa" kiitos vaan puhelin seurasta asianosaiselle Kotona olin jo puoli tuntia aikaisemmin kun viimeksi. Sisälle pääsin lenkin jälkeen jo kello 23.

Loppu viikko menikin sitten pienessä sumussa. Torstaina kiitin onneani, että mun aksapäivä on keskiviikko eikä torstai. Illalla oli älyttömän karmiva ilma. Meinattiin lähteä lentoon iltalenkillä. Perjantaina olin kaavaillut lähteväni Turkuun epiksiin, olin jo pakannut kaikki tavarat autoon kunnes sain kuulla että tontille saapuu vastaava rakennusmies. Miehen piti tulla vasta sunnuntaina, mutta tulikin jo perjantaina. Mittailtiin pohjaa ja hyvältä se näytti. Ensi viikolla voi saapua ala- ja yläkerta!. Hiphei! Tein sitten illalla 45 minuutin ravilenkit tyttöjen kanssa erikseen kun ei päästy aksailemaan.