Perjantaina vietettiin Duon synttäreitä. Olin varannut jo alkusyksystä yksärin Elinalta johon Duon piti mennä synttärien kunniaksi. No itse sankari ei päässyt edes paikalle Mua ei olisi huvittanut yhtään lähteä aksaamaan, ei ole kauheasti muutenkaan aksat kiinnostaneet viime aikoina. Onneksi sattui Fyran juoksu sopivaan saumaan.

Fyra sai sitten aksata koko tunnun edestä ja Manki oli asiasta hyvin innoissaan. Oltiin ihan kahdestaan reissussa ja päästiin nyt toisen kerran tutustumaan Purina Centeriin. On se vaan hieno paikka, se alusta Tykkään!.

Elinalla oli tosi kiva rata johon tutustuin esteelle numero 23 asti. Fyra meni tosi kivasti, vaikka musta tuntui aluksi etten pysty yhtään keskittymään itse rataan. Sain tehtyä erilaisia ohjausvalintoja ja mun pitäisi hyödyntää tosi paljon päälle juoksuja koska Fyra lukee ne tosi hyvin ja ne sopii sille hyvin. Mä sen sijaan teen mieluusti päälle juoksun sijaan puoli valssin. Se vaan tulee automaattisesti. Mun pitää nyt ruveta taas ajattelemaan asioita erilailla: miettiä aina viisi erilaista suoritustapaa vaikka ne ei olisi edes järkeviä.

Kontakti ovat parantuneet huimasti edellisestä kerrasta, mun pitäisi vaan käyttää aina välillä sitä etupalkkaa jotta se ajatus on enemmän edessä. Se vaan sattuu usein unohtumaan (olen laiska...). Jos nyt ottaisi edes kerran kuussa tavaksi?. Merkkaisi oikein kalenteriin niin muistaisi Otettiin keppejä myös apuvoimin eli Fyra hihnassa ja namikuppi palkka edessä. Fyralle ei voi kepeillä + kontakteilla käyttää lelupalkkaa koska se menee siitä "koomaan". Tämä toimi hyvin, vaikka hieman aluksi koomasi palkan nähtyään. Ilman hihnaa kun vetotunto jäi pois oli pujottelu parempi. Tätä täytyy treenata lisää, tosin tälläin talvella se tuo taas hieman haastetta paikkojen suhteen.

Mulla oli kyllä aamu aksojen jälkeen tosi hyvä mieli ja olin ihan intopiukeena  Kannatti lähteä aksaamaan vaikka aluksi tuntui siltä ettei jaksaisi/kiinnostaisi. Fyran kanssa se on niin terapiaa ja mä luulen, että Duokin haluaisi mun jatkavan aksaamista.

Duo sai uuden talvitakin synttärilahjakseen lisäksi aloitin uudelleen kortisonin antamisen yhdellä tabletilla (Prednison 5mg). Duo kun meni loppu viikosta huonoon kuntoon. Oli puolitoista viikkoa ilman kortisonia ja loppu vaiheessa ei pystynyt edes pissaamaan ilman kaatumista Nyt kortisonin avulla vointi on taas parempi ja pissaaminenkin onnistuu. Tosin kakkaaminen on edelleenkin kävelymallia.

Sunnuntaina Bella ja Lucas kävi Tanjan käsittelyssä Forssassa. Bella pääsi toisen kerran Tanjan käsittelyyn ja Mummo oli niin rentona Se on kyllä niin hauska otus, sitten kun se luottaa ihmiseen se pystyy hyvin rentoutumaan ja nukkumaan käsittelyn ajan. Bellalla oli jumittumaa selässä sekä niskassa. Ilmassa selkä jumi aiheuttaa hieman "könössä" kävelyä mikä jumittaa niskoja. Lisäksi kilpirauhanen oli jumissa. Muuten Mummo oli hyvässä kunnossa.

Lucas oli Tanjan käsittelyssä ekaa kertaa ja poika odotti nätisti vuoroaan häkissä (lue: kuorsasi...). Pojalle tehtiin "shokkihoito" sisäelimille, koska oli niin kovin jumissa niiden osalta. Hienosti Lucas antoi käsitellä itseään. Samalla saatiin neuvo siirtyä kokonaan viljattomalle ravinnolle, koska Lucaksella on ongelmia aineenvaihdunnan kanssa. Teinkin heti tilauksen ja kokeillaan tätä uutta ruokaa heti miten kun se nettikaupasta saapuu. Jalan osalta Lucas on kuulma toipunut hyvin, tämä viljaton ruoka saattaa helpottaa myös jalan toipumista. Kiitos Tanjalle