Torstaina pakkasin Fyran autooni ja napattiin Anu & Noomi matkalle mukaan. Suunnattiin Purina-Centerille aksaamaan, tällä kertaa meillä oli kouluttajana Jaakko. Rata profiilista huomasi, että kyseessä oli Jaakon rata. Kivaa vääntöä jossa tarvittiin tekniikkaa, juuri sitä mitä mun pitää treenata. Aikataulut oli perinteisesti hieman jäljessä, mutta käveltiin Anun kanssa hyvä lämppärilenkki. Oli niin kivaa kun oli seuraakin mukana ei tarvinnut yksin ajella joka on välillä hieman puuduttavaa. Varsinkin illalla kun ajaa takaisin.

Tutuistuin esteelle numero 19 asti, vaikka tiesin jo etukäteen etten kuuna päivänä tule sinne asti pääsemään Olin NIIIN täpinöissäni treeneistä. Jaakko on kyllä ihan supehyvä!. Viimeksi ollaan oltu Jaakon koulutuksessa pari kuukautta sitten ja olin jo ihan unohtanut kuinka innoissaan sitä voi ihminen olla. Saatiin taas niin paljon ajattelemisen ja miettimisen aihetta. Muutama kysymys löysi taas ratkaisun. Fyran kanssa saatiin treenattua mm. niistoa, saksalaista, poispäin käännöstä... Päästiin lopulta esteelle 14 asti. Se tuntui tosi helpota menolta. Jotenkin sillä pohjalla voisi vaan juosta juosta ja juosta. Vasta kun pysähtyy niin huomaa kuinka kovaa sitä pääsee sillä pohjalla. Vauhdin hurmaa Jaakolla oli perinteisesti taas tosi hauskaa kun töpeksin siellä oikein kunnolla. Jaakko halusi ehdottomasti, että mun piti yksi putki-hyppy-hyppy-putki kuvio (esteet 8-10) suorittaa eri linjoilla. Sain tehtyä sen "vanhalla tavalla" miten ohjaisin Bellaa & Duoa. Jaakko kuitenkin yrittää koko ajan että pääsisin niistä vanhoista tavoista eroon. Mun oli ihan sairaan vaikeata kulkea suoraan eteenpäin vaan koko ajan kaarsin itseäni lähemmäksi hyppyjä ja putkea. Fyra teki kyllä kokojan 110% töitä.

Loppujen lopuksi siellä oli pari estenumeroa mun kulkua estämässä ja taisi Jaakkokin siellä loppujen lopuksi seistä esteenä Jaakko totesi: tää ei nyt toimi niin kuin mä haluaisin! mistä ihmeen hatusta sä vetelet noita kuvioita. Mua nauratti ihan sikana, loppujen lopuksi meillä oli taas perusanskua eli Jaakko otti mua vyötäröstä kiinni ja tuuppi oikeaan suuntaan... Kunnon rautakanki treeniä!. Kello oli lähemmäs 24 kun pääsin kotiin nukkumaan. Hullut ajaa 10 minuutin takia Turkuun treenaamaan, mutta on se sen arvoista. Kiitos Anulle seurasta ja terapiasta

         Päivän plussat ja miinukset:

  • + Fyran asenne oli koko ajan todella hyvä
  • + Leikki erinomaisesti lelulla
  • + Saksalainen ja niisto onnistui hyvin
  • + Tuntui helpolta menolta
  • + Aksa on ihan superkivaa kun loistava koutsi!
  • - Ohjaajalla oli ongelmia ymmärtämisen kanssa
  • - Ohjaajan tulisi edelleenkin kehittää omaa radanluku taitoa piirrosten avulla ja miettimällä niihin ohjauksia