Torstai on toivoa täynnä ja se on ehdottomasti mun ja Fyran lempparipäivä. Silloin päästään treenamaan aksaa Purina-Centerille. Tällä kertaa meillä oli kouluttajana Jaakko. Lähdettiin Fyran kanssa ihan kaksistaan matkaan. Oli hassua ajella yksin kun ei Anu ollut vieressä höpöttämässä. No onneksi puhelimet on keksitty niin pystyy tämänkin ajan käyttämään "hyödyllisesti".

Jaakolla oli tällä kertaa hyvin mielenkiintoinen rata Keskellä kenttää neljä putkea ja yksi musta putki vielä laidassa. Tuli sitten ihan urakalla treenattua putkien ohivientiä ja outken vääriä päitä. Ihmeen hyvin ne onnistui, vaikka olenkin maailman kankein ihminen. Taidettiin tällä kertaa päästä esteelle 17 asti. Mä olisin halunnut esteelle 19 asti, mutta se olisi ollut ihan sairaan hyvin. Tämäkin rata kuten kaikki muutkin Jaakon radat  tänä vuonna ovat olleet teknisesti haastavia, mutta niissä koira saa kuitenkin mennä tosi kovaa jolloin niiden vauhti ei kärsi ohjaajien töpeksimisistä. Fyra on kyllä niin erilainen aksakoira kuin nuo vanhemmat painokset. Siinä missä Bella & Duo tuli aina vierelle ja haki lähelle. On Fyran toimintasäde parimetriä musta, se myöskin irtoaa eritavalla ja on hyvin itsenäinen. Se ottaa todellla voimakkaasti itse esteitä. Nytkin huomasin pari kertaa kun kunnolla kämmäsin niin en vaan osannut ajatella että Fyra tekisi tuollaisen valinnan. Vanhat koirat olisivat tulleet mun perässä, mutta Fyra irtosi komeasti sivuttain toiseen suuntaan ja nappasi sieltä ominpäin vielä 3-4 estettä. Me ei saatu töpeksiä esteellä 11-14. Muuten me saatiin rangaistus. No minä menin tapani mukaan pipon tupsu heiluen innosta kaahaten niin kovalla vauhdilla että en tajunnut kulmahypyllä johon tein vastakäännöksen kutsua Fyraa. Vanhat koirat olisi kyllä tullut mun mukaani, mutta Fyra tietty sitten kirmasi väärille esteille. Tästä rangaistuksena sain 10 kyykkyhyppyä ja miestenpunerrusta. No onneksi se ei ollut paha rangaistus. En tietenkään paljastanut tätä asiaa Jaakolle. Tehtiin tietty saamamme rangaistus. Fyrakin halusi osallistua tähän toimeen sillä kyykkyhypyissä Fyra pomppi mun kanssani ja punneruksissa.... Se roikkui mun lahkeessa ja lopulta astui mun jalkaani... Jaakko totesi että minä otin lisäpainot käyttöön ja se näytti ihan YouTube tavaralta... Sain suoritettua kevyesti oman rangaistukseni ja Jaakko totesi mun olevan hyvässä kunnossa. Hih!

           

                      Päivän plussat ja miinukset:

  • + Ohjaajan kunto erinomainen
  • + Fyra lähtee aivan törkeän kovaa juoksemaan kun pääsen pari estettä edelle
  • + Pysyy edelleenkin hyvin lähdöissä vaikka alkaa kuumimaan
  • + Leikki jälleen tosi hyvin apinalla
  • + Putkeen viennit ja ohitukset sujuivat hyvin
  • + Vaikeassa teknisessa kohdassa mitä en olisi ennen pystynyt suorittamaan. Onnistuin kertalaakista niin hyvin ettei sitä tarvinnut ottaa edes uusiksi
  • +/- Vastakäännös kääntää hyvin koiraa, mutta ennen sitä ja heti sen jälkeen kutsuttava koiraa Fyra (ennen) ja jälkeen tässä -> jälkeen käsky unohtui
  • +/- Välillä ohjaaja taas liian lähellä esteitä, mutta parempaan suuntaan menossa nyt vain kerran!
  • - Ihmisnuolessa oltava jämäkämpi
  • - Ohjaaja juoksee välillä turhankin lujaa ja innokkaana aivan turhaan