Maanantaina oli vuorossa ekat ulkotreenit meillä oli kouluttamassa Lotta Vuorela joka käy meitä kouluttamassa noin kerran kuussa kesäkauden ajan. Nyt mä muistin jopa ottaa aksakengät mukaan ja kaikki muutkin treenikamat. Cinco sai vipeltää kentällä tutustumisen ajan se sai paljon kehuja reippaasta käytöksestä. Cincon kanssa on kyllä niin helppo kulkea kun se on niin itsevarma ja suhtautuu kaikkeen aina niin positiivisesti. Antaa pusuja ja on muutenkin todella avoin. Mä niin toivon että se pysyisi tuollaisena

Itse aksatreenit meni kivasti, kyllä se tuntuu/näkyy ettei me olla kauheasti mitään treenattu koko talvena. Mitä maneesit ja Kelpokoiran treenit. Maneesia ei ole ollut huhtikussa enää ollenkaan ja Kelpokoirien treenit oli vain pari kertaa. Kokanaisuudessaan saatiin tehtyä koko rata läpi. Mitään suuri ongelmia siellä ei ollut ja rytmityksetkin sujui hyvin. Mun pitäisi vaan olla tosi tarkka mun valssien kanssa. Treenilistalle voisi laittaa sivuirtoamisen ja puomin leijeröinnin. Onnistui kyllä mutta oli aluksi epävarma. Onneksi esteet on nyt kentällä niin sinne voi jopa päästä treenaamaan kunhan saisi vaan sitä aikaa kaivettua kalenterista

Tiistaina mä kävin Pukon kentällä Cincon ja Fyran kanssa. Cinco sai ennen tokotreenejä hieman hömpötellä ja ottaa kontaktia ihmisiin. Hyvin se jaksoi taas heilua ja leikkiä lelulla. Olen nyt leikittänyt sitä paljon erilaisissa paikoissa ja ympäristöissä. Selvästi sillä on jo lempileluja, mutta yritän totuttaa kaikenlaisiin leluihin. Cinco tykkää leikkiä myös muovipusseilla ja kakkapusseilla. Varsinkin vetoleikit on tosi POP ja sen jälkeen hillittömät tapporavistelut. Itse Fyran tokot meni niin huonosti että ei mitään rajaa. No ei ole vielä koskaan sattunut tälläistäkään...

Illalla ajaltiin Cincon kanssa Janakkalan kentälle tapaamaan Kiri-veljeä. Odottelin kentän laidalla ja joku kouluttaja tuli kysymään meiltä että ollaanko tulossa arkitokoon. Mua hieman hymyilytti kun katsoin 8 viikkoista pentua. Juu ei olla vielä tulossa, jos mentäisiin ensin tuohon pikku pentujen leikkikouluun Olipas sisaruksilla hauskaa keskenään. Niin samanoloisia kavereita. Kovasti painittiin ja juostiin kilpaa, välillä kuului tietysti myös länderimäisesti rähistä   Tunnin jaksoi kaverukset vipeltää keskenään ja me saatiin päivittää kuulumisia. Kiitos Aliisa ja Kiri!. Mulla jäi kamera kotiin ja Aliisalla autoon. Tämän kuvan Aliisa nappasi vielä ennen kotiin lähtöä.

Sisarukset: Kiri & Cinco

Keskiviikkona ajelin sitten kompanjan kanssa johon kuului: Fyra, Lucas & Cinco Loimaan hallille Rally-Toko treeneihin. Mentin hieman treenaamaan ennen koetta hallille. Cinco sai tutustua taas uusiin ihmisiin ja koiriin. Suosikki oli ehdottomasti Arvo-beussi joka oli hyvin suloinen ja ihastui oitis Cincoon. Cinco heilutteli häntäänsä ja yritti hieman leikkiäkin ison mustan koiran kanssa. Itse rallyt meni ihan kivasti. Saatiin tehtyä rata pari kertaa läpi. Lucas meni rallyä elämänsä toisen kerran... Kävin sitten viellä lopuksi juoksulenkillä Fyran kanssa. Saatiin mentyä ihan reipas lenkki hyvällä ravilla.

Torstaina oli vuorossa Purina-Centerin aksat. Fyra & Cinco pääsi mukaan hallille. Tosin Cinco hengaili ja Fyra teki aksaa Meillä oli Jaakko kouluttamassa ja rata oli haastava. Tai ainakin siellä oli sellaisia kohtia mitkä on mulle vaikeita. Itse treenit meni kivasti, vaikka olin aika väsynyt... Oli hyviä pätkiä ja onnistuneita valsseja mutta nuhteita sain sitten mun kontakteista ja niiden johdonmukaisuudesta. Olen vähän taas ollut kuriton ja mun pitää taas ottaa itseni kuriin.. Hyvin Fyra ne nytkin tekee, mutta mun pitää vaan itse olla tarkka siitä mitä haluan & miten. Täytyy nyt ottaa kontaktit tehotreeniin kun talvella niitä on päässyt tekemään niin vähän ja toistot voi laskea talvikuukausien loka-huhtikuu kahdella kädellä. Cinco sai taas temmeltää hallissa ja leikkiä sekä tavata ihmisiä. Kävi se sitten Purinan vessassa pesulla kun kierähti mutalammikkoon juostessaan