Viikonloppu meni helteisissä merkeissä. Lauantaina olin ilmoittanut Fyran Porin KV-näyttelyyn, mutta kun jo aamulenkillä oli jo niin lämmin. Päätin jäädä suosiolla kotiin, jotenkin ajatus lämpimällä ravikentällä ei tuntunut kovin houkuttelevalta. Lisäksi viime viikonlopun karsinnat veivät vielä omia voimia. Tämä taisi sunnuntain kannalta olla paras ratkaisu wink

Oltiin sitten ihan kotosalla koko päivä. Cincon kanssa käytiin hakemassa eläinkaupasta ruokaa & herkkuja. Samalla jäätiin katselemaan mätsäriä joka järjestettiin eläinkaupan takapihalla. Siellä oli lämmin!. Aurinko porotti ja asfaltille meinasi sulaa niin koira kuin omistaja. Tuttuja käytiin moikkaamassa, Cinco näki Tuksu-bullin ja Fanny-sakemannin. Fannyn kehä nähtiinkin, mutta Tuksua ei jääty enää katsomaan kun siinä vaiheessa oltiin jo yli tunti siellä seisty... Mukavaa oli taas rupatella ihan rauhassa, varsinkaan kun ei itse osallistunut mihinkään.

Sunnuntaina pakattiin auto ja suunnattiin Fyran & Cincon kanssa Raumalle agipitsi kisoihin. Ilma oli kuin tropiikki, mua hieman huolestutti se lämpötila. Otettiin hellevaatteet mukaan sekä kuravaatteet. Raumalle oltiin päivällä luvattu sade- ja ukkoskuuroja. Onneksi ne sadevaatteet oli turhat.

Raumalla ollaan kisattu monena vuotena jo Jasu-corgin aikoihin. Se on muodostanut mulle vakkari kisapaikan vaikka sinne on meiltä matkaa lähemmäs 1h 45 minuuttia. Raumalla on aina niin kiva kisata hyvä ilmapiiri ja kiva paikka. Sinne mennään vaikka lähempänäkin olisi kisoja tarjolla.

Olin ilmoittanut Fyran kolmeen starttiin. Yleensä ilmoitan vain kahteen, mutta nyt tein poikkeuksen. Kisat käytin kahdella radalla niin kisatempo oli nopea. Aikataulut pelittivät ja taidettiin olla jopa edellä aikatauluja. Käytiin Cincon kanssa ilmoittamassa Fyra kisoihin ja hieman katseltiin paikkoja. Cinco oli taas niin reipas, se olisi halunnut pussata kaikki vastaantulijat ja muiden koirien edessä se mateli kuin liero maassa. Se on kyllä aika hauska tapaus, mistään se ei ainakaan stressaalaugh Lämppärilenkki ehdittiin tekemään hyvin. Onneksi aurinko oli pilvien takana ja kisapaikalla kävi tuuli. Tuntui jopa ihan siedettävältä ilmalta kun aurinko ei paistanut suoralta taivaalta.

Medien ensimmäinen aksarata oli Asko Jokisen agilityrata. En ole hetkeen hänen radoillaan käynyt. Muistaakseni Duolla on ainakin pari Luvaa häneltä 2-luokasta ja Jasu-corgillakin taisi olla. 3-luokassa en ole hänen radoillaan kisannut aikoihin. Rata näytti aika mielenkiintoiselta. Ensimmäiset 12 estettä sijoittui kokonaan alkuun ja siinä väännettiin takaakiertoja ja samoja hyppyjä edestakaisin. Loppurata olikin sitten aikalailla suoraa muutamaa mutka putkea lukuunotttamatta. Radan alkuun oli vaikea tutustua kun kaikki lähemmäs 30 kisaaja pyöri samassa nurkassa. Lisäksi tuomari vielä muutti rataa minien jälkeen (vaihtoi numerokylttien paikkoja). Ohjaajat olivat hieman sekaisin siinä vaiheessa.

Fyran kanssa rata meni kivasti. Se liikkui todella hyvin ja meni pienillä kaarroksilla kun alkuhässäkkä selvittiin niin me vaan mentiin rata loppuun. Nolla saatiin ja minä olin siihen tyytyväinen smiley Lähdettiin Siljan & Niksin kanssa jäähdyttelylle mutta eipä me pitkälle päästy kunnes tajuttiin että minien hyppyrata oli jo loppunut. Mulla oli kauhea kiire (tapani mukaan) viedä Fyra autoon ja juosta rataantutustumiseen.

Hypärillä tuomarina hääri Kari Jalonen. Rata oli varsin mukava, ol vääntöä ja sitten sai juosta kovaa muutamia pätkiä. Tämä rata tuntui heti omalta. Radat missä ohjaajan tulee liikkua on mun ja Fyran juttu. Fyra osaa suorittaa niin hyvin itsenäisesti esteet ja mä pääsen juoksemaan aika ripeästi. Mulla oli heti hyvä suunnitelma radasta eikä ollut mitään sellaista "jossittelu" kohtaa.

Tutustumisen jälkeen kävin katsomassa lähtöjärjestystä ja samalla vilkaisin On-Line tuloksia. Silmiin iski kisa D-rata 1. sija Fyra & Annariina A-SERT!. Mulle iski kylmä hiki, en voinut uskoa Fyrasta FI AVA!. Siinä vaiheessa katsoin listaa kaksi kertaa ja koko keskittyminen rataan herpaantui. Siinä hetken aikaa taoin päätäni ja totesin: nyt ryhdistäydy ja hae koira autossa ja mene radalle. Keskittyminen oli kyllä jossain ihan muualla, mutta mä halusin ottaa sen tuplanollan koska se oli nyt tarjolla. Oli vaan virhe vilaista sinne tulostaululle.

Itse hyppyrata sujui kuitenkin varsin mallikkaasti. Fyra teki niin hyvin töitä heart Se meni pienillä kaarteilla ja liikkui koko ajan hyvin. Meillä oli kivaa ja me nautittiin yhdessä siitä tekemisen ilosta. Olin super iloinen kun tultiin nollalla maaliin ja tiesin että me saatiin tuplanolla!.

Käytiin jäähdyttelyllä ja mentiin uudelleen katsomaan tulostaulua. Se piti taas varmistaa monen kertaan ja mä meinasin oikeasti pyörtyä. Fyra otti tuplanollan lisäksi tuplavoiton cool Siis aivan uskomatonta, kaksi 0-voittoa ja vielä Agilityvalioksi. Kyllä siinä kädet tärisi ja hymyilytti kilpaa auringon kanssa. Fyrasta olisi tullut myös hyppyvalio mutta valitettavasti meillä oli jo yksi H-Sert Jalosen Karilta. No olishan se ollut hieman liikaa jos kaksi valioarvoa olisi tullut samana päivänä... Kolmannesta radasta ei tullut sitten enää mitään. Aurinko alkoi porottamaan kirkkaalta taivaalta ja oli NIIN kuuma!. Mun pää hajosi ja mä vaan fiilistelin. Se kahden radan hyvä keskittyminen oli ihan tipotiessään. Fyra pääsi karkaamaan A-esteeltä edessä olevaan putkeen kun mun piti kuljettaa se hypylle. Mutta ei haitannut, meillä oli kivaa ja tulokset oli jo saavutettu siltä päivältä!.

 



FI AVA Fannimer Angelica "Fyra"

A-Sertit:
23.05.2011 Salme Mujunen
28.08.2011 Anne Huittinen
29.07.2012 Asko Jokinen




Mun kolme AVA-tyttöä  heart Fyra vm. 2012, Duo vm. 2010 ja Bella vm. 2006
 
Rauma on niin loistava kisapaikka. Siellä on kivat ihmiset ja siellä tulee aina hyviä tuloksia. Bella-mummo valioitui Raumalla 06.05.2006 ja nyt oli Fyran vuoro. Tämä Ava-titteli tuli niin puun takaa vaikka tiesin että meillä on jo 2X A-SERT. Vanhempien tyttöjen kanssa olen sitä ajatellut liikaa jonka vuoksi radat kärsivät. Fyran kanssa en sitä edes miettinyt kun kyseessä on kuitenkin vielä nuori koira. Fyra mun kolmas AVA-länderini, mulla on käynyt onni kun olen saanut tuollaisia tyttöjä itselleni useampia. Kiitos Merville tästä ihanaisesta Mankista. Se on mulle niin tärkeä heart  Täällä me fiilistellään ja nautitaan vieläkin. Uskomaton päivä!

Muistoja...
 

Ensimmäinen kilpailu Forssassa 11.08.2010


Ensimmäinen nolla ja voitto 1-luokasta 11.08.2010 heart

Ensimmäisen Luvan palkinnot.

4 starttia 1-luokassa ja nousu 2-luokkaan 29.08.2010

Fyran ekat 2-luokan kisat 26.09.2010 2x LUVA ja nousu 3-luokkaan kolmella startilla 03.10.2010 Mikkelissä


Eka Agility- ja HyppySertit 23.05.2011 Salme Mujunen


Helsinki 28.08.2011 toinen A-SERT