Jos edellisellä kerralla Fyran apinalta tippui pää kesken leikkien niin tällä kertaa Cinco päätti kantaa kortensa kekoon hajonneiden tavaroiden osalta. Olen ostanut 5 tuurauspaikkaa Cincolle Elinan valmennusryhmään. Sattumalta Elinan valmennusryhmä ja Fyran Jaakon ratakurssi on samana päivänä Turussa. Ajatkin osuivat hyvin yhteen, puoli tuntia taukoa treenien välissä.

Ensin oli vuorossa Elinan koulutus ja Cincohan oli hyvin innoissaan jo lämmittelylenkillä. Tajutessaan vielä että pääsee halliin niin siitä vasta riemu (ääni) syntyi. Olipas siellä rata, mulle tuli tuskahiki kun mietin että me joudutaan sitä Cimon kanssa menemään. Ollaan tehty nyt tosi vähän mitään ratatreeniä. Näissä treeneissä oli 26 estettä ja mä suunnittelin jos päästään 5 pidemmälle niin hyvä on... Yllätyin sillä päästiin esteelle 17 asti!. Tosin pienissä 5-6 esteen pätkissä, mutta silti!. Olin tyytyväinen.

Kyllä meille tälläkin kertaa sattui jotain. Juttelin mukavia muiden kanssa vuoroa odotellessa. Cinco oli hihnassa Bellan vanhassa aksafleece hihnassa. Se roikkui ja repi sitä, ei mulla aikaisemmin ole ollut koiraa joka niissä tykkää roikkua. No enhän minä siihen mitään huomiota kiinnittänyt. Roikkui ja repi hihnaa kunnes huomasin että mulla oli vain käsilenkki kädessä. Cimo sitten puri hihnan poikki. Kyllä Mummo-koira järkyttyy pilvien päällä kun 8-vuotta vanha hihna meni kertalaakista poikki.

hihna-normal.jpg

hihna2-normal.jpg

Minäkö? tuumaa pikku-Cimo

                         Cincon mietteet treenien jälkeen:

  • Pysyi hyvin lähdössä, vaikka istuessa häntä heilui koko ajan?!?
  • Haki avokulman kepeiltä (ohjurit)
  • Kääntyi hyvin ja pienesti
  • Meni ekaa kertaa okserin + mini muurin -> osasi!
  • Karkasi aikuisten puomille ja tepasteli sen kokonaan -> ekaa kertaa.
  • Treenattavaa: pituudella kääntyminen, pussiin nopeutta.

Treenien jälkeen Cinco jäähdyttelylenkille ja Fyra lämppärille. Jaakolla oli kyllä niin mielenkiintoinen rata. En kyllä ymmärrä mistä sillä riittää mielikuvitusta?. Tällä kertaa oli sitten putki hässäkkää. Mun mielestä rata meni hyvin, mutta Jaakko laittoi kädet silmille ja totesi: yritänkö tappaa koirani?. Ilmeisesti olin aika pahasti hyppylinjoilla.

                          Fyran treeni mietteet:

  • Kepeillä vaikeitakin leijeröintejä sekä siivekkeiden sijoittamista keppien loppuun -> muistettava katse!
  • Takaaleikkauksia tehtävä enemmän -> Sopii Fyralle.
  • Aan alastulo nyt huomattavasti parempi
  • Pakkovalssi putkelle oltava tiukempi
  • Oma liikkuvuus saatava vieläkin paremmaksi ja otettava kaikki hyöty irti!

Treenien jälkeen molemmille omat Fitdog palautusjuomat ja hyvin kyllä menee alas. Olen nyt heittänyt vaan veden sekaan muutaman nakin palasen. Tosin näin kylmällä kyllä huomaa että vesi täytyy olla mieluusti lämpimämpää kuin kylmää.