Maanantaina ajeltiin neljättä päivää putkeen Turkuun. Vuorossa oli tällä kertaa viimeinen kerta tekniikkatreeniä Tuulian johdalla. Cinco pääsi tekemään backflappia ja puolivalssia. Backflappi toimi sille erinomaisesti kun hakee niin paljon esteitä itsenäisesti. Se myöskin oppi sen ihan hetkessä. Puolivalsin kanssa mulla oli ongelmia ajoituksen kanssa. Cincolla on pitkä laukka ja ihan erilainen rytmitys joten olin vähän taas myöhässä. Kun sen teki tarpeeksi ajoissa niin onnistui tosi hyvin!. Oikein hyvät treenit.

Tiistaina olisi ollut rallytokoa Loimaalla. Jätettiin se kuitenkin väliin kun on niin paljon taas reissattu iltaisin. Tehtiin puolentoista tunnin lenkki koirien kanssa ja treenattiin ekassa treenissä aksaa. Toisessa setissä tokoa. Cincolta otin loput verkot irti ja pujottelee nyt ohjureilla joita olen ottanut 1-2 pois. Kesälomalla olisi pyrkimys saada ohjureita paljon vähemmäksi. Toivottavasti ilmat on sen mukaiset että treenaus onnistuu. Hyvin kyllä hakee kepit. Lähtee etupihalta takapihalle pujottelemaan lelun toivossa :D

Keskiviikkona käväistiin nopeasti Tampereella. Hieman näyttelytreeniä sateen lomassa. Tässä vaiheessa kyllä tunsin ettei mun elämässä ole mitään järkeä :D No onneksi torstaina oli paluu järkeen kun mentiin Turkuun aksaamaan. Fyran vikat ratatreenit joissa kouluttajana Timo sekä Cincolla Elinan valmennusryhmän tuurauspaikka.

Cimo aloitti omilla treeneillänsä. Vuorossa oli kontaktiteema ja me sitten valkattiin A-este. Jota ei olla tehty ollenkaan vielä. Piti sitten päättää millä tekniikalla sitä lähetään työstämään. Olen ollut kahden vaiheilla, mutta loppujen lopuksi päädyin pysäytys-malliin. Eiköhön sillä vielä pärjää. Jotenkin se juoksukontakti ei vaan ole mun juttu. Se vaatii niin paljon toistoja ja kaikki suunnan opettamiset yms. niin mun päreet ei kyllä kestä. Kun sen pitäisi olla sitten oikeasti hyvä!. No näillä mentiin ja tehtiin ensin A:ta hihnassa ja sen jälkeen ilman. Hyvin ottaa paikan, mutta motoriikka ei riitä vielä täysin. Kovassa vauhdissa valuu alas, mutta korjaa itse asennon. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi tämän osalta.

Fyran kanssa oli vuorossa ratatreenit. Oli kiva rata jossa sai hankalan alun lisäksi vääntää. Saksalaisia sekä sokkareita, unohtamatta niitä ruosteisia putkijarruja :D Fyran kanssa päästiin koko rata läpi ja se oli hyvin innoissaan. Yksi kohta olla oli sellainen jossa koira meni pussin joka oli puomin alla. Sieltä koiran piti itsenäisesti suorittaa kaksi hyppyä ennen kuin pääsi puomille. Fyra ekoilla kerroilla kiersi ekan hypyn mutta hyppäsi seuraavan. Ampui liian pitkälle ja ajautui pois hypyn linjalta jonka vuoksi ohitti esteen. Pienillä muutoksilla saatiin kuitenkin homma toimimaan. Mä olin niin iloinen Mankin touhusta <3 Fyran paras synttärilahja. Se siis täytti ko. päivänä 5-vuotta.

k%C3%A4nny%20069-normal.jpg

Mutta tärkeintä on se että me ollaan nyt kesälomalla!!!