4 viikon loma lusittu ja paljon rästihommia tehty sinä aikana. Voin kyllä sanoa, ettei ollut mitään kipuja mennä töihin. En valita, tykkään työstäni siellä en järjestä itselleni niin paljoa ohjelmaa kuin vapaa-ajallani ;)

Maanantaina mentiin töiden jälkeen treenaamaan kentälle mun ja Loten kasaamaa rataa. Tein osan jo sunnuntaina, mutta piti jakaa treenit vielä maanantaille kun oli niin lämmin. En halua ihan väsyttää koiria vaan niille tulee jäädä "nälkä". Itse treenit sujui kyllä hyvin. Sieltä me suunnattiin hetkeksi kotiin kunnes mentiin näyttelykokoulutukseen Fyran ja Cincon kanssa.

Tiistaina ajeltiin nuorison kanssa Turkuun Elinan yksärille. Tällä kertaa Fyra vain aksasi ja Cinco huusi kohtaloonsa hallissa häkissä :P Oli kyllä huipputreenit, juuri sellaista mitä mä tarvin nyt!. Kellotettiin ohjausvalintoja. Ensin mun omat sen jälkeen Elinan antamia 2-3 eri vaihtoehtoa eri kohtiin. Saatiin ainoastaan 14 esteen välillä rohkeimmilla OHJAUSvalinnoilla aikaa pois yhteensä 3s.! Mitä se olisi ollut koko radalla... Siis aivan järkyttävää. Mun pitäisi päästä nyt mun nolla-ajatuksesta irti ja alkaa ottamaan niitä riskejä. Me osataan hyvin eri tekniikat, mutta miksi silti epäröin käyttää niitä. Fyra oli ihan liekeissä koko ajan sillä mun ohjaus oli yksinkertaisempaa ja vauhti pysyi koko ajan yllä. Mun tulee olla aina edellä kun vaan suinkin pystyn. Se on meille paras tapa. Nyt mun täytyy aina tutustumisessa ajatella monta erilaista tapaa eikä välttämättä tyytyä siihen ensimmäiseen turvalliseen vaihtoehtoon. Iso kiitos Elina!

Keskiviikkona oli sitten huoltopäivä. Tehtiin kevyitä ravilenkkejä ja ulkoilin koirien kanssa yksitellen. En kyllä tiedä mitä järkeä siinä oli koska kävelin yli 2 tuntia putkeen. No mitä sitä muutakaan tekisi. Cinco sai käydä valkkaamassa itselleen uudet valjaat M&M-liikkeestä. En jotenkaan yllättynyt kun Cimo tahtoi haluavansa pinkit valjaat. Kotona Fyra odotti vihreänä kateudesta (+Duo) joten lupasin viedä nekin shoppailemaan joku päivä ;)

Tänään torstaina oli sitten vuorossa Vuorelan Lotan aksakoulutus omalla kentällä. Ilma oli kuin tropiikki, hellettä ja kuurosateita vuorotellen. En valita, mä tykkään. Mitä enemmän lämmintä sitä enemmän mä laitan itseni likoon aksakentällä. Se huomattiin jo viime viikonloppuna.

Rata oli simppeli ja mulla oli kaksi koiraa samassa ryhmässä (3 koiraa tunnissa). Sain sitten hieman jolkotella, mutta kunto on hyvä niin mikäs siinä vipeltäessä. Tosin edellisen päivän jalkakyykyt olisi fiksumpana pitänyt jättää tekemättä.

Cinco sai mennä tällä kertaa ekana ja me tehtiin tosi hyviä pätkiä. Puomi ja kepit oli radalla, ne onnistui samaten kuin rengas vaikka otin valssilla vastaan ja vauhti oli aika kova putken jälkeen. Ainoastaan keinu ja A-este jätettiin välistä. Cinco oli hyvin paljon Lotan mieleen. Siltä vaan löytyy sitä draivia omasta takaa ja paloa mennä. Sen kanssa on sen vuoksi tosi helppo mennä. Kyllä se sitten sinkoaakin. Jos käsi nousee niin lähtee Cincokin. Näin sen kuuluukin olla :) On kuulma potentiaalia koirassa ja näillä näkyvin siitä tulee mun nopein koira. Katsotaan nyt miten saan ne puuttuvat kontaktit opetettua ;) Intoa tästä veijarista kyllä löytyy <3

Fyran kanssa puhuin meidän nollaprosentin laskemisesta ja niistä riskien ottamisesta. Oltiin aikalailla Lotan kanssa samoilla linjoilla. Kun kerran ohjaajalla on fysiikkaa juosta niin miksen sitten käytä sitä vielä enemmän hyödyksi?. Kyllä Lotta sitten laittoi mut juoksemaan :O Sissus, mä tarvisin radalle tuomarin joka huutaa mulle pää punaisena koko ajan. Lotta lupasi tulla johonkin mun kisoihin huutamaan radan vierelle, yes!!.

Oli kyllä aivan mahtifiilis näiden treenien jälkeen. Fyrallakin vaan santa pöllysi kun laitoin sen luukuttamaan mun perääni :) ja on muuten harhaa että jos ohjaaja osaa liikkua ettei koira muka osaa irrota. Kyllä ne irtoo!.

Tässä on taas kuvia bongattuna viime viikonlopusta <3

tuorla-normal.jpg


tuorla2-normal.jpg

© Sirpa Saari

tuorla3-normal.jpg

tuorla4-normal.jpg

tuorla5-normal.jpg

tuorla6-normal.jpg

© Irene Vinha