Lauantaina startattiin aamusella kohti Hyvinkäätä länderityttöjen kanssa: Fyra, Cinco & Duo. Tapahtumaan nimeltä Roturace. Aivan uusi kokemus mulle. Koirat ovat kerran kokeilleet vieheen perässä juoksemista ja nyt mentiin sitten mukaan yhdistyksen joukkueeseen :) Länderijoukkueita tuli yhteensä 3 kpl ja kaikki olivat midi-luokassa (40-53cm). Osa nartuista olisi kyllä mennyt tuohon mineihinkin (alle 40cm) jos ensi vuonna sitten?.

Olipa mukava päivä. Katseltiin muiden suorituksia ja syötiin hyvin nyyttäreillä hyviä herkkuja. Ompa meillä länderisteillä aivan upea joukkuehenki. Itse länderijoukkueet kisasivat peräkanaa. Mun tytöt Fyra ja Cinco olivat joukkueessa Tyttöjen Kiri jossa oli meidän lisäksi kokenut Aida ja ekaa kertaa ikinä vieheellä oleva Kiri (Cincon veli). Matkaa oli 80m ja ajat otettiin sähköisesti. Jokainen lähti kyllä niin hienosti vieheen perään. Viehe meni kyllä ihan tajutonta vauhtia niin että suurin osa kadotti sen puolessa välissä. Sen vuoksi me taktikoitiin ja omistajat meni maalialueelle ja joku lähetti koirat. Meillä tyttöjen lähetti Lotte. Iso kiitos siitä!.

Jokainen juoksi kelposuorituksen, mutta joukkueen nopein ja hitain tulos otettiin laskuista pois. Näin ollen Aidan nopein aika 7,32s ja Fyran hitain aika 7,88 tippuivat laskuista. Cinco paineli sitten oman juoksunsa 7,37s :O Mikä mun mielestä on sairaan hyvin 1-vuotiaalta kokemattomalta koiralta. Fyysinen kunto kun ei ole vielä ihan 4-5 vuotiaan tasolla. Kiri-veli meni vieheen perässä hienosti aikaan 7,55. Yllätykseksi meidän joukkue oli sijalla 3.!!!. Joukkueita oli 33kpl ja länderit ottivat kaksi mitallisijaa kun Padi ja Rönnin pojat oli sijalla 2. sitten meidän Tyttöjen Kiri sijalla 3. Hyvä länderit!!!.

Kaikkien koirien tilastossa Cinco oli omalla juoksullaan sijalla 11./127. 2. nopein länderinarttu Aidan jälkeen ja kokonaisuudesaan 4. nopein länderi. Hyvä Cinco, nimi taitaa olla enne (tosin virallinen on Festina Lente= Kiiruhda hitaasti). Joukkuekuvaa mulla ei valitettavasti ole, mutta eiköhän sekin jonnekkin ilmaannu joskus :)

hyvinkaaviehe-normal.jpg

hyvinkaaviehe_c-normal.jpg

© Timo Latovehmas

Roturace2013%20028_c-normal.jpg

Roturace2013%20029_c-normal.jpg

Cinco-kiituri <3

© Minna Hanski

Roturace%20009-normal.jpg

Roturace%20006-normal.jpg

Roturace%20007-normal.jpg

© Erna Helenius

k%C3%A4nny%20181-normal.jpg

Lauantain alkulämmittelyn jälkeen oli hyvä treffata Lotte ja hönöteam aamulla kello 7 S-marketin pihassa. Pakun kyytiin koko lössi ja sitten suuntana kohti Janakkala ja länderimestaruus. Mun kisastartit oli vasta 11 jälkeen mutta kisapaikalla heiluin jo 8 aikaan. Hieman kävin auttamassa rakentamisessa ja liikutin koiria, se oli mun tehtävä :D

k%C3%A4nny%20184-normal.jpg

Itsekisat menivät aika hyvin tai olisihan ne voinut paremminkin mennä jos kotiin tuomisnea olisi ollut tuplanolla. Molemmilla radoillamedeillä  oli tuomarina Bob Griffin. Hän oli kyllä rotumestaruudesta hyvin tohkeissaan ja syystäkin, hän sai 10 vuotta sitten ensimmäisen länderin!.

Itse radat olivat hyvin erilaisia ja mun mielestä aikamoisia vääntöjä. Paljon ansoja ja puomi-putkierotteluja sekä koiran piti oikeasti osata jotain itsenäisesti. Ekalla agiradalla mä töpeksin Fyran kanssa :( Nolla oli alla kunnes toiseksi viimeisellä esteellä otin kiellon :P Tultiin aika kovaa, rytmitys pielessä. Sanoin Fyraa nimeltä mitä en käytä paljoa. Se pysähtyi lähes seinään jonka vuoksi mun rintamasuunta nautti hypyn taakse ja käsi eteen. Manki ei tiennyt miten suorittaa este. Tästä siis kielto ja 5 virhettä plakkariin. Nolla oli lähellä!!!. Länderimestaruudessa vielä hyvin mukana kun mentiin Zonan jälkeen sijalle 2.

k%C3%A4nny%20185-normal.jpg

Kisa B: Fyra sij. 2. /29.

Päivän toinen aksarata oli sitten mulle työvoitto. Jännitti ja olin aivan kankea. Mä vaan päätin että mä teen nollan ja vedätän radan läpi. Itse rata meni hyvin, yhtä pitkää kaarrosta 10. hypyn jälkeen. Sillä kurvaistiin nollalla sijalle 2./29. Etenemän ollessa 4,09 m/s. Voi kun mä olin iloinen että mun pää piti kaikesta jännittämisestä huolimatta. Me pystyttiin siihen yhdessä Fyran kanssa <3

Länderimestaruus (kahden radan yhteistulos) meni tuloksella 5 Tildalle ja Zonalle minkä käytännössä tiesin jo etukäteen koska menivät ennen meitä. Mulla ei ollut mahkuja mennä niin kovaa!. Me oltiin Fyran kanssa sijalla 2. myöskin yhteistuloksella 5. Kolmanneksi pääsi Tikkis.

k%C3%A4nny%20186-normal.jpg

2. Annariina & Fyra 1. Tilda & Zona ja 3. Katja & Tikkis Tuomari: Bon Griffin

k%C3%A4nny%20187-normal.jpg

Mukava päivä, mukavien ihmisten kanssa. Nopeasti vierähti reissussa lähemmäs 12 tuntia. Kiitos Lotelle seurasta :)