Olen tullut siihen tulokseen, että mua ja Lottea ei saa laittaa yhteisiin reissuihin. Muuten voi syntyä järjettömiä ideoita. Taannoisissa Tampereen iltakisoissa saatiin idea, että lähdetään Kotkaan iltakisoihin. Tuntui oikein kivalta ajatukselta mennä Pertti Siimeksen radoille. Niillä kun en ole kovin montaa kertaa ollut.

Keskiviikkona sitten kello 7 töihin ja kello 14 pois. Lotte otti meidät kyytinsä kello 14.15. Niin alkoi kivuton 3 tunnin matka kohti iltakisoja. Järkeä?: NO EIII!!!!. Kotoa oltiin pakattu pitkät housut ja paidat mukaan tuntui niin vilposelta, matkalla aurinko paistoi ja lähemmäs kohdetta saavuttaessa se vain paheni. Forssassa satoi ja Kotkassa helle. Kumman kevyesti pitkä ajomatka taittui kerran pysähdyttiin nopeasti jäätelölle ennen kuin saavuttiin perille.

Lotte kilpaili ensin kaksi omaa rataansa mineissä Danielin kanssa kunnes me päästiin Fyran kanssa radalle. Kisat pidettiin siis uuden karheassa hallissa. Halli oli oikein mukava ja pohjana punainen kivituhka. Paikoitellen hieman pehmeä, mutta mielestäni kuitenkin hyvä.

k%C3%A4nny%20053-normal.jpg

k%C3%A4nny%20054-normal.jpg

k%C3%A4nny%20052-normal.jpg

k%C3%A4nny%20049-normal.jpg

k%C3%A4nny%20057-normal.jpg

Fyra pääsi ensin hyppyradalle. Mulla oli hyvä kutina radasta. Fyra kulki kuin ajatus tosin se hieman pääsi varastamaan alussa joten en päässyt ihan sijoittumaan niin kuin ajattelin. Rata meni kuin unessa. Me vaan mentiin ja Fyra otti esteitä matkan varrelta. Maaliin tullessa mulla oli älytön tunne. Se tuntui niin hyvältä että mua melkein itketti :O Olen aina kummastellut kun ihmiset ovat puhuneet flow-tunteesta, nyt mä taisin sen kokea. Ihan mieletön fiilis!. Paineltiin suoraan ulos, ilman mitään tulosten katseluja. Mulle ne tulokset ovat kuitenkin se sivuseikka. Se on loppupeleissä aivan sama jos tunne on tuollainen.

Ylläri oli iso kun tultiin kävelyltä ja odoteltiin seuraavan radan tutustumista. Fyra oli voittanut hyppyradan :O Luokassa 35 koiraa ja luokan nopein aika, etenemä 4,45 m/s. Voi kekkulis sentään!. Olin kyllä aivan ihmeissäni ja puulla päähän lyöty. Aivan mieletön Manki <3

k%C3%A4nny%20059-normal.jpg

k%C3%A4nny%20066-normal.jpg

k%C3%A4nny%20067-normal.jpg

Agirata oli mukava ja sopivan haastava. Siellä oli kovia linjoja ja jossain paikoin ohjaus saattoi töksähtää. Mulla oli rataan hyvä tuntuma. Fyra kulki jälleen hyvin, mutta se meni keinulle liian kovaa sekä liian pienestä kulmasta. Se ajautui ulos ja hyppäsi keinulta alas. Keinu oli muutenkin todella outo sillä siinä tuli paljon virheitä. Pikku mineillä mm. Daniel 2,5kg keinu ei lähtenyt edes laskeutumaan joten se joutui hyppäämään sieltä alas. Eipä ole Fyralle tuollaista tapahtunut vuoden 2011 Forssan piirinmestaruuksien jälkeen. Silloin se tipahti keinun alastulolta. No vitonen sieltä eli kielto ja me otettiin keinu uusiksi. Ei mitään ongelmia. Loppu rata meni muuten hyvin, paitsi ennen puomia olisi pitänyt tehdä leikkaus sillä puomia ennen ollut hyppy väänsi koiran suoraan puomin ohi. Fyra kyllä korjasi linjan, mutta ei se nättiä ollut. Plussana todella hyvä puomin alastulo. Vitosella sij. 12 ja päästiin vielä alle ihanneajan :)

Kotimatkalle lähdettiin kello 22 jälkeen kun oltiin kävelytetty koirat. Kotimatkalla pysähdyttiin huoltsikalle syömään pientä napostelvaa. Kotiin päästiin kovassa vesisateessa kello 01.30. Paikoitellen vettä oli niin paljon tiellä että tuntui kuin järveen olisi ajanut. Kiva mutta raskas reissu. Mitä me seuraavaksi Lotte keksitään? :D ;)

k%C3%A4nny%20064-normal.jpg

k%C3%A4nny%20065-normal.jpg

Torstaina olin aivan koomassa. 4 tunnin yöunet kyllä veivät oman veronsa, mutta se edellisen päivän hyppyrata sai edelleen mun naaman hymylle. Olin pitkään aivan masentunut kun kaipasin Duon kanssa aksaamista sekä sitä tunnetta ja draivia. Fyran kanssa meneminen tuntui sunnuntai ajelulta kuten Bellankin kanssa aikoinaan. Nyt kun se yhdessä tekemisen meininki alkaa pikku hiljaa löytymään niin mun täytyy perua puheeni. Fyra on mun ajatukseni ja mun luottopakkini. Se tekee aina hommansa 110%  ellei paremminkin. Anteeksi lihapullani kun sinua olen aina mollannut. Kyllä sinä olet pätevä aksakoira <3