Perjantai-iltana lähdettiin turistireissulle Latviaan. Meillä ei Latviasta ollut mitään saatavaa koska Cinco ei voinut ottaa sertiä vastaan (junnuvalio) ja Cacibit oltiin saatu jo kasaan aiemmin. Fyra oli puhdas täytekoira ;)  Kohde oli tarkemmin sanottuna Riika ja Baltian Voittajanäyttely. Matkaseurana toimi Minna ja bortsu Uuno sekä koikkeri Rapa. Maaliskuun Latvian reissun jälkeen ei oltu yhdessä reissuttu ja tovi kulunut edellisestä näkemisestä joten juttua riitti :D Lähdettiin vasta kello 19.30 laivalla kohti Tallinnaa joten yö ajettiin Riikaan. Oltiin Riikassa yhdellä pysähdyksellä kello 02.30 yöllä :D Kyllä nukkumatti kutsui jo kovin siinä vaihessa perinteisessä Best-hotellissa missä ollaan oltu lähes joka kerta reissulla.

k%C3%A4nny1%20487-normal.jpgk%C3%A4nny1%20489-normal.jpgk%C3%A4nny1%20491-normal.jpgk%C3%A4nny1%20492-normal.jpgk%C3%A4nny1%20494-normal.jpgk%C3%A4nny1%20496-normal.jpg

Aamulla kello soi kello puoli kasi ja aamupalan jälkeen kohti ZooExspoa. Länderit oli saksalaisella Walter Jungblundilla heti kello 10 ja ländereitä kehässä oli kuusi kappaletta. Kaikki suomikoiria, 5 narttua ja yksi uros  :) Tuomari oli mukava ja todella nopea :O Ei paljoa ehtinyt koiraa seisottamaan kun taas mentiin. Cinco oli nuortenluokassa, tosin mietin pitkään että vienkö sitä kehään ollenkaan. Meillä on nyt hieman ongelmia pöydän kanssa parin huonon kokemuksen jälkeen (tuomarin rakennekynsi jäi partaan kiinni). No onneksi kuitenkin vein kehään koska saatiin hyvä kokemus. Tosin treenattavaa on vielä paljon. Cinco sai Erin ja Sa:n. Valioluokassa oli kolme narttua. Tuomari liikutti paljon meitä kolmea. Fyra esiintyi mielestäni kivasti ja perusvarmasti kuten aina. Fyra oli valioluokassa toinen Balleriinan jälkeen.Tuomari jakoi kaikille SA:t mikä mielestäni oli hyvin koska tämä tuomari jakaa yleensä ainoastaan luokkavoittajille SA:t. PN-kehään pääsi kaikki viisi narttua joista Ruska ei päässyt handlerin puuttuessa :D Järjestys oli PN-1 Balleriina, PN-2 Cinco, PN-3 Fyra ja PN-4 Foxi. Joista lopulta Balleriina ROP ja Laikka VSP. Cinco sai viidennen cacibbinsa eli juuri se mitä me kuviteltiin siellä saavamme. Tosin Cincolla on jo cacibit täynnä kun en uskonut sen niitä Saksasta saavan :D

k%C3%A4nny1%20498-normal.jpgk%C3%A4nny1%20503-normal.jpgk%C3%A4nny1%20504-normal.jpgk%C3%A4nny1%20511-normal.jpg

Iltapäivä vietettiin KV-tokokokeen parissa ja oli  mielenkiintoista seurata paikallista voittajaluokkaa joka oli jo näillä uusilla säännöillä mitkä tulevat Suomeen 2015. Uuno kisasi EVL-luokassa hienosti tiukan Saksalaisen tuomarin silmän alla 249 pistettä ja sij. 2./9. Lähellä oli 1-tulos :) Niin hienoa katsottavaa kyllä, häiriö oli aika kova tokokehässä. Ihmiset oli kyllä vähän huolettomia sillä tokokehään karkaili koiria sekä lapsia :P Mm. Uunoa tuli luoksetulossa häiriköimään ulkopuolinen koira. Hieno kokemusta saivat meidän hienot ystävät <3

k%C3%A4nny1%20520-normal.jpgk%C3%A4nny1%20521-normal.jpgk%C3%A4nny1%20526-normal.jpg

k%C3%A4nny1%20528-normal.jpgk%C3%A4nny1%20529-normal.jpgk%C3%A4nny1%20530-normal.jpgk%C3%A4nny1%20531-normal.jpgk%C3%A4nny1%20532-normal.jpgk%C3%A4nny1%20533-normal.jpgk%C3%A4nny1%20534-normal.jpgk%C3%A4nny1%20535-normal.jpgk%C3%A4nny1%20537-normal.jpgk%C3%A4nny1%20540-normal.jpgk%C3%A4nny1%20543-normal.jpg

Ilalla mentiin hieman shoppailemaan ja syömään perinteisesti Alfa-keskukseen ja myöhemmin hotelliin jälkkärille. Uni tuli kyllä hyvin edellisen yön vajaan 4,5 tunnin unien jälkeen :D Nukuttiin sitten sunnuntaina pitkään kun ei ollut mikään kiire. Melkein kellon ympäri, teki kyllä hyvää :D Koikkerit oli hieman ennen kahta kehässä ja me ehdittiin hyvin pakkaamaan ja lenkittämään koirat sitä ennen. Koikkereita oli paikalla 5 kpl. Minä esitin hienon Rasmuksen veteraaneissa ja Rapa olikin sitten serbialaisella tuomarilla ROP-veteraani ja lopulta PU-3 saaden veteraani-sertin ja veteraanivoittaja tittelin :) Kotimatkalle päästiin kello 14.10 ja ajettiin Pärnuun suoraan jossa pidettiin koirien kävelytauko. Hyvin ehdittiin kello 19.30 lähtevään laivaan.

k%C3%A4nny1%20551-normal.jpgk%C3%A4nny1%20552-normal.jpgk%C3%A4nny1%20553-normal.jpgk%C3%A4nny1%20557-normal.jpgk%C3%A4nny1%20558-normal.jpg

Laiva oli sekä meno- ja paluumatkalla aivan tupaten täynnä. Paluumatkalla ei löytynyt edes istumapaikkaa, mutta onneksi me saatiin auto pohjakerrokseen niin päästiin todella hyvin laivasta pihalle jo heti 21.40 :) Laivalla oli ilmeisesti päiväll ollut aikamoinen myrsky sillä Taxfree kaupassa kaikki hyllyt oli kelmutettu. Onneksi meidän laivamatka sujui ilman keinutuksia. Kotona oltiin kello 23.15 ja varatttiin sitten uusi reissu 80km ennen kun päästiin kotiin :D Eli reissua pukkaa jälleen ensi vuonnakin hyvässä seurassa.

Kiitos Minnalle matkaseurasta ja ihanille reissukoirille Uunolle ja Rasmukselle. Tytöt matkustivat jälleen niin hienosti poikien kanssa koko matkan. Köllöttivät yhdessä takaluukussa koko reissun ajan, alunperin piti laittaa tytöt omaan häkkiin laivamatkan ajaksi. Siellä ne kuitenkin nukkuivat sikinsokin keskenään niin ei alettu niitä laittamaan erikseen. Mukava reissata hyvin toimeen tulevien koirien kanssa, unohtamatta hyvää seuraa. Vatsa on kyllä nauramisesta kipeä ja ehkä myös kaikesta siitä syötävästä :D