k%C3%A4nny4%20059-normal.jpg

Maanantaina oli vuorossa varmaan vuoden tärkeimmät arvokisat. Seuranmestaruudet omalla kentällä. Samalla lahjoitettiin viime vuoden kiertopokaalit pois (Cinco möllimestari ja Duo veteraanimestari). Hieman meni tiukille aikataulutus kun olin iltavuorossa ja koirat piti hakea kotoa sekä lenkittää. No hyvin ehdin kentälle kilpaileviin koiriin.

Tuomarina toimi Pasi Rakkolainen jolla oli kivat radat ainakin kisaavissa ja veteraaneissa. Sai mennä juosta ja koira viilettää pitkin rataa. Fyra ja Cinco osallistui molemmat. Mulla oli vaan kaksi koiraa niiden välissä niin vireen hallinta Cincon kanssa joka meni viimeisenä oli hieman haasteellista. Fyra panssari teki varman tasaisen nollan. Edellisvuonna se possuili seuranmestaruukissa ainakin muutaman hyllyn edestä. Fyra jopa liikkui yllättävän hyvin siihen nähden että kyseessä oli oma kenttä ja iso kivituhkahiekka. Cinco oli sitten ihan pipareina jo lähdössä. Se vaan huusi kun käskin istumaan. Ihmeen hyvin se kuitenkin pysyi radalla kuulolla, mä vaan aiheutin sille A:n alastulolta virheen kun huitasin sitä kädellä :P Mä en sitten ikinä opi. Pitäisi vissiin sitoa kädet kylkiin kiinni tai jotain... No tulokseksi saatiin omille koirille kaksoisvoitto kun Fyra vei mestaruuden ja Cinco oli toinen sekä tienasi mulle karkkipussin (se on tärkeintä...)

fpuko1-normal.jpg

© Sinikka Latovehmas

k%C3%A4nny4%20060-normal.jpg

Tuplamestari: Piirinmestari ja Seuramestari :)

Illan kohokohta oli ehdottomasti veteraaniluokka <3 Veteraaneilla oli rata jossa oli hyppyjä (ei rimoja) sekä putkia. Rata taisi olla joku 15 estettä pitkä. Omat vanhukset pääsi tietenkin siihen. Duon vuoden kohokohta, Lucaksesta en niin tiedä :D Lucas sai odottaa vuoroaan tutustumisen ajan aidassa kiinni. Se olikin sitten hyvin intopiukeena lähdössä radalle :O Luulin että joudun kaivamaan nakit esille, mutta sehän oikein juosta vipelsi kovaa kyytiä :D En ehtinyt yhtään tekemään niitä asioita mitä piti. Saatiin radalta yksi kielto kun Lucas olisi ehdottomasti halunnut käydä moikkaamassa tuomaria... Maalissa saparomiäs oli sitten hyvin pulleata poikaa. Duo sitten oli oma itsensä. Se oli aivan intopiukena kun hän pääsi kisamaan. Kyllä se sitten juoksi ja komensi mennessään. Haukkui vimmatusti ja oli ihan mahdottoman vaikea ohjata kun vauhti kasvoi kun juoksi suoraan kun ei ollut hyppyjä ja mä olin jäljessä. Teki se muutaman loikan kun kuvitteli varmaan että näissä on joskus ollut myös rimoja :D Lopputuloksissa Duo uusi veteraanimestaruuden ja Lucas oli hienosti kolmas <3 Voi mun vanhuksia :')

fpuko2-normal.jpg

© Sinikka Latovehmas

k%C3%A4nny4%20065-normal.jpg

ja koko kisaseurakunta <3