Tällä viikolla ollaan oltu yliaktiivisia, ehkä liian aktiviisia. Viikkoon mahtuu kolmet aksatreenit :O En ole varmaan ikinä aksannut noin paljoa viikon aikana, no onneksi tiedossa ei ole ratatreenejä ainakaan seuraavaan kolmeen viikkoon joten keskiarvoksi tulee sitten se yksi :P Rallytreeneissäkin käytiin kaksi kertaa. Edellinen kerta oli vissiin lokakuussa ennen kisoja ellei lasketa sitä yhtä tammikuun koulutusta jossa tehtiin muutamaa yksittäistä kylttiä.

Rallytreeneissä käytiin maanantaina Loimaalla. Ilmoittauduttiin Eijan pitämälle ylempien luokkien rallytoko-kurssille. Kai niitäkin kylttejä pitää jossain vaiheessa katsoa. Onneksi ensimmäisellä kerralla oli myös avoimenluokan kylttejä niin ei oltu ihan surkeita :D Fyra keuli aika pahasti, koska oli hieman liian innokas :P Mutta kivaa oli treenata pitkästä aikaa. Lauantaina käytiin sitten tempaisemassa Avo-luokan kisanomainen suoritus. Kumma homma kun kisat on lauantaina niin sitten viikko ennen kisoja aktivoidutaan. Fyra keuli vielä pahemmin kuin maanantaina, mutta uskon edelleen että huonot kenraalit tietävät hyviä kisoja. Meni meinaan hieman penkin alle. Jouduin uusimaan pari kylttiä mm. ympäri pyörähtämisen kun Fyra ei vaan malttanut ja edisti niin paljon edellä :/ Toinen oli saksalainen käännös jossa se lähti kylti taakse kiertämään. Pitää muistaa kisoissa katsoa ettei mene itse niin lähelle niitä kylttejä. Helpommin sanottu kuin tehty... Mun pitää vissiin myös hieman katsoa ja kerrata sääntöjä koska en taas muista yhtään millä puolella kylttejä mun kuuluu olla ja mitä niillä tulee tehdä :D Pitäisikö ottaa tämäkin hieman enemmän tosissaan...?

Cinco aksasi tällä viikolla useamman kerran :O Tiistaina Elinalla ja keskiviikkona Tuulian yksärillä.  Elinan valmennuskurssilla oli kyllä taas niin kivaa. Teemana oli suoraan juokseminen, mun jalkoja hapotti jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Oli kylllä niin kivaa päästä taas tekemään rataa kun ei oltu niiden tammikuun alun kisojen jälkeen tehty ollenkaan rataa. Keskiviikkona Heidi pyysi meitä Tuulian yksärille. Mun molemmat tytöt pääsi pomppimaan. Aluksi mulla oli hieman asennevamma kun katsoin etukäteen rataa, mutta se oli loppujen lopuksi tosi kiva!. Sain jopa muutaman videon pätkän treeneistä sekä Fyran ja Cincon kanssa. Katsotaan jos saisin ne jossain vaiheessa nettiin asti. Tällä hetkellä ne on whatsappissa ja puhelinta pitäisi hieman tyhjentää ennen kuin pystyn mitään lataamaan omalle puhelimelle muistiin. Fyra oli kyllä innosta soikeana ja sen kanssa mulla oli pieniä ongelmia. Sen kanssa treenasin ekana niin se joutui olemaan koekaniini. Cincon kanssa sujui sitten huomattavasti paremmin. Kotiläksyksi on valssin askeleet. Se tulisi tehdä kolmella askeleella, mutta mun jalat käy kun ompelukoneen. Ainakin tusina pientä askelta. Ilmeisesti johtuu osittaisesta rytmitysongelmasta jolloin olen esteessä kiinni ja sitten vielä varmistan koiraa esim. takaakierrossa niin valssiin tulee paljon askeleita. Mun pitäisi treenata niin, että ajattelen niitä kolmea askelta jotka ovat todella liikkuvia. Kun ne onnistuu ajatuksella treeneissä ne saattavat onnistua myös kisaradoilla. Valssin sipsuttamisessa kuluu aikaa kun koira ei tiedä minne kuuluu seuraavaksi mennä. Yllättävää oli että poispäinkäännökset olivat loistavia molemmilla!. Niitä tulisi hyödyntää enemmän koska lähtevät todella hyvin mun perään sen jälkeen.

Torstaina käytiin Riihimäellä tyttöjen kanssa. Pääsääntöisesti Fyra treenasi ja Cinco pääsi sitten tekemään omat suorituksensa lopussa. Kiva ja haastava rata. Hyviä oivalluksia sellaisia ohjauksia mitä minä en tullut edes ajatelleeksi että voisi tehdä. Niitä tietenkin testattiin ja huomattiin niiden vahvistamisen tarve. Varsinkin Fyra juoksee todella herkästi mun perääni esim. putken jälkeen ja jos sen pitää itsenäisesti ottaa sen jälkeen hyppy se lähtee vaan katsomaan mun juoksemista sekä jalkoja. Lähtee mun perääni. Cinco sitten napsii esteet mukaansa, mutta vahvistaa tulee molempien kanssa.

Cincon valeraskaus on sen verran kehittynyt, että tällä hetkellä suussa kannettavia leluja on kaksi. Toinen on pallo ja toinen on keltainen mittarimato. Isästä ei ole tietoa :D Taitaa olla molemmilla eri isä?. Onneksi Cinco ei kuitenkaan muuten ole käytökseltään laiskempi. Se vaan kantaa enemmän leluja suussaan. Se kyllä kantaa niitä aina kotona, mutta nyt on ehkä vielä tarkempi niistä.

mato.jpg

Fyra ja Cincon mittarimato & pallo