Viime viikolla käytiin torstaina Lotan koulutuksessa tyttöjen kanssa. Tämä oli viimeinen viides kerta kuluneen kevään aikana mitä me ollaan Lotan luona käyty. Fyran treenit siis kevään osalta on ollut tasan seitsemän treeniä (kaksi Tuulialla).  Ajanjaksona ollut 4,5kk. Cinco on treenannut muutaman kerran enemmän kun ollaan käyty Elinan koulutuksessa kolme kertaa noiden lisäksi.

Lotan kanssa tehtiin rytmityspätkiä kolmella eri radalla. Eka pätkä oli ihan vaan ympyrän juoksemista. Toisella pätkällä otettiin putken väärän pään ohituksia rytmittämisellä ja kolmannella sitten kokonaan putkien ohittamisia kovassa vauhdissa. Fyra meni hieman käsijarru kiinni. Se oli selvästi ihmeissään tälläisestä rallattelusta. Cinco sitten oli heti mukana matkassa ja nupit kaakossa. Cincon kanssa saatiin vähän kolmannella kierroksella tehdä hommia ettei menty väärään päähän putkea. Sen kanssa rytmin muutoksen kanssa saa olla tarkka ja se pitää tehdä tarpeeksi ajoissa. Samalla myös miettiä omaa liikesuuntaa.

k%C3%A4nny6%20094.jpg

Lauantaina lähdettiin Tampereelle kisaamaan kahden startin verran Tamskin-tallille. Mulla oli ihmeen vetelä ja saamaton olo. Ei ollut asennetta eikä kisafiilistä. Kroppa tuntui siltä että olisin jäänyt pikajunan alle. Se ei vaan herännyt. Mun asennevamma tuli ilmi heti ekalla radalla. Olin ilmoittanut tytöt C- ja B-radalle. Olin koko ajan kuvitellut, että C-rata on hyppyrata ja se aloittaa päivän. No ei sitten aloittanut. Koska siellä ei ollut hyppistä ollenkaan :P Ilmossa hieman ihmeteltiin kun kyselin miksi hyppyradalla on kontaktit :D No aika nopeasti kävi ilmi että tosiaan päivän kolme rataa oli vain agiratoja. Mun asennevamma näkyi varmaan kilometrin päähän. Päivän ratojen tuomarina toimi Petteri Kerminen. Hauskoja ratoja, niissä ei ollut vikaa vaan ihan ohjaajassa.

20150411_TAMSK_3C.jpg

C-radan tutustumisessa tein alkeellisen mokan. Tutustuin rataan oikein mutta, kuvittelin että pystyisin tekemään päälle juoksun hypylle 9. No ei helkutti toiminut ei todellakaan... Poispäinkäännös esteelle 10. tai sitten valssi muurin (8.) jälkeen. Mutta eipä siinä mitään auttanut kuin kokeilla omia tyhmiä ideoita omasta nopeudesta :P Cinco meni mun koirista ekana. Alku oli ihan ok, mutta siinä mä sitten hyllytin missä olin väärin valinnut. Jäin odottamaan Cincoa 7. putkesta ja kun tajusin että nyt tulee kiire niin lähdin juoksemaan ilman mitään järkeä. No Cinco lähti mun perään ja jätti muurin hyppäämättä. Hyllyksi meni ja lähdettiin vähin äänin radalta pois. En muista koska olisi viimeksi ollut noin kova vitutusmaksimus omaa itseään kohtaan. Yritin miettiä lennossa jotain uutta vaihtoehtoa, mutta en vaan pystynyt. Olin jo luovuttanut kun menin Fyran kanssa radalle. Panssarivaunu ei olisi ansainnut sellaista ohjausta :/ Fyra aloitti hyvin, mutta se tipahti keinulta :O Onneksi Jassu oli nähnyt asian ja sanoi että Fyra liukastui keinun ylösmenolla ja säikähti. Samalla se hyppäsi siitä alas. Mun meni pasmat tästä ihan sekaisin kun ihmettelin mitä siinä oikein tapahtui. Fyra on siis elämänsä aikana kaksi kertaa tehnyt vastaavan (2011 Forsasssa liukastui keinun alastulolla ja Kotkassa 2013 liukastui ennen keinua). No minä hyllytin Fyran sitten samaan kohtaan mihin Cincon kun ajatus jäi ihan liikaa sinne keinulle. Katsoin vaan kulkeeko koira normaalisti.

k%C3%A4nny6%20095.jpg

B-radalle lätkin hieman itseäni poskille ja tein muutaman jännehypyn. Asenteen metsästäminen ja esiin saaminen on yllättävän vaikeaa kun ohjaaja on flegu. Eniten harmitti se, etten ollut koirieni arvoinen ohjaaja. Kukaan koira ei olisi ansainnut tuollaista ohjaajaa.

20150411_TAMSK_3B.jpg

Tälle radalle oli hieman paremmat suunnitelmat eikä pahempia ohjausmokia saanut radalle tehtyä. Hieman oli jäykkää menoa, mutta sain hieman paremman vireen itselleni. Cincon kanssa väännettiin radalta nolla vaikka liukastuin pituudella (9.) lähti jalka alta kun tein persjättöä. Hieman pelästyin, mutta sain pidettyä homman silti hanskassa. Fyran kanssa olo oli huomattavasti helpompi ja rennompi koska oma vire oli jo parempi. Panssarivaunu teki nollan vaikka se meinasi renkaan (18.) jälkeen lähteä lähtöhypylle. Sain kuitenkin vielä korjattua kun näin miten se lähti lukemaan itse rataa (hyvä Fyra). Tältä radalta molemmille tytöille nolla ja mulle henkisesti hyvä rata.

k%C3%A4nny6%20101.jpg

Olisi pitänyt olla päivän viimeisellä A-radalla sillä kadonnut asenne löytyi vasta B-radalle. Luulen että olisin ollut kaikista eniten hereillä vasta A-radan alkaessa. Ilmeisesti oma flegmaattisuus oli hyvin näkyvää sillä tuomari tuli sanomaan että olin hieman puuduksissa tänään. Varsinkin ensimmäisellä radalla olin jo luovuttanut ennen rataa. Se kuulma näkyi jo lähdöstä. Ehkä tälläisiäkin kisapäiviä tarvitaan välillä...

k%C3%A4nny6%20097.jpg

Cinco 0 (-8.62) sij. 6./50. ja Fyra 0 (-8,52) sij. 8./50.

Tampereen nollatytöt aina valmiina toimimaan, vaikka itse ohjaaja olisi hieman asennevammainen...